Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jeep Cherokee срещу Nissan X-Trail: Разностранни таланти

23.01.2015 10:44

Четвъртото издание на Cherokee с дизелов мотор със 140 к.с. се изправя в дуел срещу X-Trail със 130 к.с.

Все по-често се случва така, че желанията и нагласите на клиентите се оказват по-важни от дълго пазените традиции на автомобилните производители. Във време, когато повечето притежатели на SUV модели карат автомобилите си почти само и единствено по асфалтирани пътища, дори и известни с класическите си всъдеходи марки като Jeep постепенно стигат до революционно за самите тях решение да започнат да предлагат базовите версии на някои свои модели само с един задвижващ мост.

През тази година на пазара дебютира новото, четвърто поред издание на Cherokee. Срещу сериозната конкуренция в лицето на Nissan X-Trail (изграден на технологичната платформа на Qashqai) моделът ще трябва да покаже сериозни постижения, особено по ключови критерии като вътрешен простор, комфорт, разход на гориво, оборудване и цена. Този път безмилостният тест за шофиране през тежки терени беше спестен и на двамата претенденти – ако не броим ефектно изглеждащото преминаване през водно препятствие с цел направата на отварящата снимка на настоящия материал.

Това, че X-Trail е по-дълъг с цели 27 сантиметра от своя технологичен донор Qashqai, дава своите очаквани плодове – номиналният обем на багажника възлиза на впечатляващите 550 литра. Благодарение на интелигентни решения като двойното дъно на багажника и богатите възможности за укрепване разместване на седалките, вътрешното пространство действително заслужава блестяща оценка за функционалността си, тъй като в зависимост от конкретните нужди са възможни почти всякакви конфигурации, вариращи от седем седящи места до гигантски товарен отсек.
Въпреки че разполага с почти идентично междуосие, в това отношение Jeep се представя значително по-скромно. Неговият багажник побира всичко на всичко 412 литра, а след сгъване на задните места стойността се покачва до също не особено впечатляващите 1267 литра. Мястото за пътниците на втория ред седалки също е доста по-ограничено, отколкото в X-Trail, където специално пространството за краката е осезаемо по-голямо.

Два напълно различни характера

Единствено мястото във височина на втория ред при Jeep е по-голямо; в Nissan комбинацията от високо монтирани задни седалки и наличието на панорамен стъклен покрив отчасти ограничава пространството в това направление. Иначе в Nissan водачът и спътникът му имат привилегията да заемат място на доста по-ергономично тапицирани седалки, отколкото в Jeep. Известна критика може да има единствено по отношение не съвсем надеждната странична опора за тялото, иначе удобството при дълги преходи тук е извън всяко съмнение. С липсата на отчетливи контури твърде меката тапицерия на седалките в Jeep се представя малко разочароващо.

При директно сравнение двата модела демонстрират два напълно различни характера. Причината за това се крие на първо място в техните двигатели.

Jeep печели точки с по-добър комфорт

Nissan предлагат модела X-Trail единствено с 1,6-литров турбодизелов мотор от Renault, който генерира 130 к.с. при 4000 об./мин и 320 нютонметра при 1750 об./мин. Двулитровият агрегат на Jeep идва от асортимента на Fiat и предлага 140 к.с. при 4500 об./мин и 350 нютонметра при 1750 об./мин. И двата SUV автомобила се представят почти еднакво при ускорението и максималната скорост, но като цяло през повечето време моторът на X-Trail напомня доста по-недвусмислено за себе си в акустично отношение. Освен това той изисква поддържане на малко по-високи обороти и започва да се чувства в свои води едва след като премине границата от 2000 об./мин – но пък трябва да се признае, че над тази стойност се заема за работа с изявен ентусиазъм. При по-висока скорост по магистрала шумовете в купето на Nissan започват да стават дразнещи. Малко по-големият двигател на Fiat от своя страна се представя като по-комфортното от двете задвижвания. Изобщо именно комфортът е дисциплината, в която Jeep събира най-много точки. Неговата ходова част се усеща с малко по-мека настройка, отколкото тази на Nissan, като принос за това има и разликата в размера на гумите при двата изпробвани автомобила. Докато Cherokee стъпва на 17-цолови колела, върховата версия на X-Trail е екипиран с големи 19-цолови колела, които определено влошават возията по разбити пътни участъци.

При бързо каране в завой каросерията на X-Trail 4x4 се накланя малко по-силно в сравнение с неутрално държащото се Cherokee. Кормилните уредби и на двата модела са снабдени с електрически сервоусилвател, но работата им е достатъчно прецизна при по-спортен стил на каране. С по-слабо странично накланяне на каросерията и по-ниския си център на тежестта, Jeep преминава изпитанията за пътно поведение малко по-енергично, отколкото X-Trail, като във всекидневната употреба също се доказва като по-пъргавият от двата SUV модела – което всъщност е по-скоро изненадващо, особено предвид малко по-високото тегло на Jeep. Не по-малко учудващо обаче е и споменатото по-високо тегло на американския модел, тъй като за разлика от X-Trail, изпробваният представител на модела Cherokeе беше без двойно предаване. С тегло от 1686 килограма Nissan е доста лек за своята категория, което не му пречи при нужда да тегли прикачен товар с маса до два тона. При Cherokee максималната стойност по този показател е 1,8 тона.
Сериозните транспортни възможности на двата модела ни довеждат до логичния въпрос колко надеждни са техните спирачни системи: със студени спирачки X-Trail се нуждае от над 39 метра, за да спре от скорост 100 километра в час, но успява да компенсира изоставането си спрямо Jeep чрез по-добро спиране с горещи спирачки и пълен товар. При крайната равносметка спирачките на Nissan се представят с една идея по-добре.

В своето върхово изпълнение X-Trail трудно може да се нарече евтин, но затова пък екипировката му е направо разточителна и включва асистиращи системи, които изобщо не могат да бъдат поръчани за Jeep. Nissan X-Trail печели това съревнование по точки, но симпатиите се разпределят може би по равно. Във варианта с предно задвижване Cherokee е чудесно предложение за семейни двойки, които държат да притежават различен стил и да се радват на добър комфорт, но пътуват по-често сами, отколкото в компанията на други хора. X-Trail пък е идеалният SUV за семейства с деца, които харесват активния начин на живот и приключенията.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1.
Nissan
X-Trail печели заслужена победа с богата екипировка, множество модерни асистиращи системи и голям вътрешен обем.

2.
Jeep

Cherokee може да се похвали с култивирано работещ двигател и по-добър комфорт на возене, но това не е достатъчно за победа.

Текст: Малте Юргенс
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus