Автомобилът е построен върху платформата FCA Small Wide, която се използва от Compass
Дните на флагманския всъдеход с обозначение Jeep Commander отдавна са отминали. Идеологията е частично наследена от Grand Cherokee L, а местният модел в Китай се нарича Commander от 2018 г. Сега той има съименник, който също не е предопределен да замине за САЩ. Новият Commander е първата независима разработка на бразилския клон на концерна Stellantis за собствения пазар. Автомобилът е построен върху платформата FCA Small Wide, която се използва от компактния Compass. Междуосието от 2794 мм (+158) увеличава дебютния модел, така че вече може да побира до седем души вътре.
Цялата оптика се основава на светодиоди. Новият автомобил има джанти с диаметър от 18 до 19 инча. Дължината, широчината и височината - 4769x1859x1682 мм. Тоест, 365, 40 и 54 мм повече от Compass върху същата платформа. За сравнение, Skoda Kodiaq - съответно 4697x1882x1655 мм.
От друга страна, интериорът издава изцяло семейните връзки с Compass. Стандартно таблото е 10,25-инчов дисплей, а 10,1-инчовият сензорен екран частично позволява да работи с мултимедия. Кожената тапицерия и седем въздушни възглавници също са включени в базовото оборудване.
Премиум аудио системата Harman Kardon със субуфер и девет 450 W високоговорителя се предлага само в по-голямата конфигурация Overland. Същото важи и за гласовия асистент Amazon Alexa и панорамния люк.
Теглото, което е нараснало до поне 1685 кг (+96), пада върху същите двигатели, които са монтирани на по-малката съвместна платформа. Базата за бразилския автомобил е двугоаривна систева с 1,3-литров четирицилиндров турбо дизелов двигател и етанол. Мощността е 185 к.с. и 270 Нм. В този случай тягата преминава към предния мост чрез шестстепенна автоматична трансмисия, а когато стабилизацията е изключена, клросовърът започва да симулира блокировка на диференциала. По-скъпият вариант е оборудван с турбодизел 2,0 със 170 к.с. и 380 Нм. Тук деветстепенната автоматична предавателна кутия ще работи сът задвижване на четирите колела, а секцията Jeep Off-Road ще се появи в мултимедийната система.
При оформлението с три реда садалки 233 литра ще останат за багаж. Двете задни седалки могат да се сгъват, увеличавайки обема до 661. Средният ред има надлъжно регулиране в рамките на 140 мм. Изваждайки го, автомобила ще побира 1760 литра багаж. Изобилие от специални отделения в салона - това са още 31 литра.
В началото на продажбите през октомври автомобилът ще се предлага в версии Limited и Overland. Пътният просвет ще бъде съответно 208 мм или 212 мм. Адаптивният круиз контрол, автоматичната спирачна система и електрическата задна врата са предвидени във всяка модификация стандартно и ще трябва да бъде платено допълнително за двуцветна каросерия. Производството вече е започнало - новият автомобил е в непосредствена близост до моделите Compass и Renegade на поточната линия в Гоян. Цените започват от 199 990 реала (32 600 евро). Износът на седемместния кросоувър не се планира.