Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jeep Renegade: Градски каубой

13.04.2016 11:55

Технологичният близнак на Fiat 500Х трябва да пренесе духа на Jeep при градските SUV модели

При марки с богато минало и ценни традиции като Jeep всяка новост неизменно бива съпроводена с въпроса дали новото е поне толкова добро и толкова истинско, колкото старото. И с право – за автомобилните легенди става все по-трудно да оцеляват срещу бурите на променливите модерни времена.

Водерни времена

Създаването на модел като Jeep Renegade със сигурност е доста стресираща новина за коравите почитатели на марката, но от друга страна е реална предпоставка за увеличаването на продажбите на компанията и нейното по-солидно позициониране на пазара. Базиран на техниката на Fiat 500Х, Renegade е класически представител на категорията на градските SUV модели, само че опакован в одежди, наподобяващи за миналото на Jeep. Нетрадиционният ъгловат дизайн положително отличава модела сред всички негови конкуренти, а редица елементи като кръглите предни светлини и радиаторната решетка с вертикални ламели показват ясни заемки от типичните за марката стилистични елементи. Акцентирането върху „напомнящи” надписи като “Since 1941” е решение, с което създателите на автомобила на всяка цена държат да покажат неговата родствена връзка с култовите всъдеходи на компанията, което от една страна е обяснимо, но от друга надали е било непременно необходимо. Истината е, че с или без дизайнерските сходства между Jeep Renegade и неговите високопроходими роднини, това си остава автомобил, който ще прекарва поне 95 процента от времето си по асфалтовите пътища, и то най-вече в града.

Покорител на градските джунгли

Именно в градски условия проличава и едно от сериозните предимства на кубичния дизайн на автомобила – благодарение на високата позиция на седене и разположените под сериозен ъгъл стъкла, видимостта от мястото на водача е фантастична. Човек вижда дори предния капак на автомобила – нещо, което се случва все по-рядко в съвременната автомобилна индустрия. Иначе и вътре в купето виждаме множество отправки към приключенския дух на марката – например червената зона в скалата на оборотомера тук е... кафява. Напълно правилно – кафява, имитираща пръски от кал. Подобни заигравки на мнозина може би ще им се сторят леко прекалени и несериозни, но за търсачите на подобен род превозни средства формата е значително по-важна от функцията, а проявите на екстравагантност често са основна цел.

Предвид предназначението на автомобила, двойното предаване всъщност надали е най-важната опция, предлагана за Renegade. Но, както ще кажат мнозина, един Jeep не е истински Jeep, ако не разполага с пълноприводно задвижване. И обективно погледнато, техниката за задвижване на четирите колела в Jeep Renegade е сред най-сериозните, предлагани в класа. Това, разбира се, не превръща дългият 4,26 метра градски каубой в класически всъдеход, но най-малкото му отрежда ролята на един от най-способните извън пътя модели в своя сегмент.

Иначе в нормалната за подобен тип модел всекидневна употреба Renegade се представя по доста интересен начин – колкото повече време прекарва човек с него, толкова повече започва да му симпатизира. Първият контакт с автомобила създава усещане за известна грубоватост (което всъщност пасва на имиджа на Jeep), но с времето симбиозата между човек и машина неусетно се засилва – комфортът на окачването е наистина приятен за пътища като родните, а стабилността в завой всъщност е доста по-добра, отколкото първоначално може да се предположи предвид осезаемите колебания на каросерията. Същото, между другото, се отнася и за кормилната уредба – макар и без спортни амбиции, Jeep Renegade позволява да бъде управляван доста чевръсто. Освен с отчетливия си дизелов тембър, моторът със 140 к.с. се отличава с уверена тяга, а превключването на шестстепенната трансмисия е леко и приятно. Който предпочита да си спести работата със съединителя и скоростния лост, може да спре избора си на версия с деветстепенен автоматик от ZF.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Jeep Renegade не е всъдеход в класическия смисъл на понятието, но в света на градските SUV модели той демонстрира впечатляващи възможности за справяне с трудни ситуации. С отличителен дизайн, добра функционалност и приятен комфорт на возене, автомобилът е интересна алтернатива за индивидуалисти с уклон към приключенския дух.

Текст: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus