FCA обеща да премахне дизеловите двигатели в леките автомобили до 2021 г. в Европа
Fiat Chrysler Automobiles започна подготовката за производството на плъгин хибридна версия на Jeep Renegade, тъй като автомобилният производител изпреварва електрическото задвижване, за да отговори на по-строгите правила за емисиите.
FCA заяви през юни, че през следващите пет години ще инвестира 9 млрд. евро в електрически и хибридни автомобили, за да се съобрази напълно с регулациите за емисиите в различните региони.
Концернът също така обеща да премахне дизеловите двигатели в европейските леки автомобили до 2021 г.
Очаква се Renegade плъгин хибрид да се появи на пазара в началото на 2020 г. Той ще бъде произвеждан в завода на FCA в Мелфи, южна Италия, където сега правят двигатели с вътрешно горене и кросоувъра Fiat 500X.
Над 200 млн. евро ще бъдат изразходвани за новата задвижваща система, съобщиха от компанията. Работниците ще бъдат преквалифицирани за новата технология и заводът ще бъде модернизиран.
Renegade плъгин хибрид е следващата стъпка в електрификацията на FCA, след лансирането на минивана Pacifica и леката хибридна технология, стартирала с пикапа Ram 1500 по-рано тази година.
До 2022 г. FCA планира да предложи общо 12 електрически задвижващи системи, включително напълно електрически, плъгин хибрид и пълен хибрид, Производителят добави, че тридесет различни модела ще бъдат оборудвани с една или повече от тези системи.
Бившият изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе много отдавна отказваше да приеме електрификацията, като заявяваше, че ще направи това само ако продажбата на автомобили, задвижвани с батерии, може да бъде печеливша.
Той дори призоваше клиентите да не купуват Fiat 500e, който е единственият модел, задвижван от батерии, защото FCA губи пари за всеки продаден продукт. Но успехът на Tesla и необходимостта от спазване на по-строги правила за емисиите принудиха Маркионе да се ангажира с това, което наричаше "най-болезнените" разходи.
Маркионе почина внезапно през юли, след усложнения от операция, но неговият наследник Майк Манли обеща да продължи стратегията, представена през юни.