Автосалонът в Детройт стана свидетел на още една премиера на концептуален автомобил, дело на концерна DaimlerChrysler. Тревор Крийд, вицепрезидент на дизайнерския отдел на Chrysler Group, представи Jeep Trailhawk.
Trailhawk демонстрира целия идеен спектър на Jeep, комбинирайки основните офроуд специфики на новия Wrangler Unlimited с изтънчените характеристики на един открит концептуален модел, предназначен основно за обикновени трасета. Но това не означава, че класическите за Jeep офроуд особености са му чужди, напротив. Конструиран върху платформата на новия Wrangler Unlimited, Trailhawk пази буйния дух на легендарната марка.
Основният коз на концептуалният модел е сериозното междуосие – 2946 мм, което придава усещане за динамика и мощ. Цялостната композиция има напрегната стойка, изтеглена към задницата на автомобила, която напомня на опънат лък в ръцете на точен стрелец. Отсечените форми във външността на Trailhawk подчертават родовата принадлежност на прототипа към марката Jeep. Още едно доказателство за това са масивните 22-цолови лети джанти с пет лъча, които с помощта на стабилните гуми имат общ диаметър от 34 инча.
Безспорно най-изненадващият елемент от композицията Trailhawk е покривът. Централната конзола на прототипа се допълва от два стъклени надлъжни панела, които “надвисват” над седалките от първия ред. За комфорта на пътниците в задната част на автомобила се грижи трети панел. И трите компонента могат да бъдат отстранявани, което в комбинация със свалените изцяло страничните стъкла, прави Trailhawk типичен представител на откритите версии на Jeep. Впечатление прави и задната част на автомобила, която може да бъде свалена изцяло и да осигури лесния достъп до багажното отделение.
Интериорът на Trailhawk може да бъде ситуиран на границата между интересните дизайнерски концепции и осъществимите в серийно производство решения. Кожата, която покрива седалките и волана, контрастира с металния блясък на алуминиевите елементи, но в комбинация двата основни материала създават усещане за здравина и издържливост. Не са пропуснати и класическите практически решения като функционални отделения за багаж, поставки за чаши, АС извод и музикални “pod” системи.
Jeep Trailhawk е оборудван с 3-литров дизелов агрегат BLUETEC CRD. Максималната мощност на двигателя е 215 к.с. при 4000 об/мин, а въртящият момент от 510 Nm се постига в диапазона от 1600 до 2800 об/мин. Предвид динамичните характеристики съвсем не е изненадващо, че концептуалният автомобил има потенциал да залепи стрелката на километража от 0 до 100 км/ч за 9 секунди и да достигне максимална скорост от 200 км/ч.