Nissan, Land Rover, Fiat, Alfa Romeo, Ford и Mercedes-Benz отчитат спад на пазара
Продължаващият бум в Европа на продажбите на кросоувъри продължава с увеличаване на новите регистрации и през юни въпреки спада на търсенето в Обединеното кралство, вторият по големина пазар на Стария континент, където несигурността по отношение на Brexit дестабилизира доверието на потребителите.
Новите продажби на леки автомобили достигнаха 1,62 млн. единици на пазарите на ЕС и ЕАСТ през миналия месец в сравнение с 1,54 млн. броя година по-рано, показват данните, публикувани във вторник от индустриалната асоциация ACEA.
Марките, които представиха наскоро нови SUV модели, спечелиха най-много. Jeep, Volvo, Jaguar, Seat и марката Volkswagen са сред брандовете, които отбелязват двуцифрен ръст. Новите регистрации на Nissan, Land Rover, Fiat, Alfa Romeo, Ford и Mercedes-Benz паднаха надолу.
Лидерът на пазара Volkswagen Group отбелязва ръст на новите регистрации на автомобили с 13%, след като продажбите на Seat скочиха с 19% благодарение на новия SUV Arona. Марката на VW отчита ръст от 16% благодарение на търсенето на кросоувъра T-Roc. Продажбите на Porsche нараснаха с 12%, а Skoda - 8,5%. При Audi увеличението е 5,6%.
PSA Group, вторият най-голям производител на автомобили в Европа, увеличи продажбите си с 66% благодарение на добавените продажби на марките Opel / Vauxhall, които PSA купи през миналата година от General Motors. Новите регистрации на Citroen нараснаха с 7,1%, а при Peugeot с 6,9%, докато продажбите на DS скочиха с 27%. Регистрациите на Opel / Vauxhall паднаха до 91 012 автомобила от 95 054 през юни миналата година.
Продажбите на Renault Group се увеличиха с 4,6%, с 12% при Dacia. При марката Renault нарастването е 4,6%.
Концернът Fiat Chrysler Automobiles отчита спад от 2.6%, 9,5% спад в регистрациите на Fiat и 8,2% спад в Alfa Romeo. Благодарение на новия кросоувър Compass продажбите на Jeep скочиха с ъс72%.
Регистрациите на Ford паднаха с 8,3%.
Сред азиатските марки на масовия пазар продажбите на Toyota скочиха с 13% благодарение на кросоувъра C-HR. Kia отчита ръст от 6,8%, а Hyundai - 5,5%. Nissan отбелязва спад от 13%.
Volvo е начело сред премиум марките с 29% ръст на продажбите благодарение на новия XC40. Новите регистрации на Jaguar скочиха с 19%, което се дължи главно на кросоувъра E-Pace. Продажбите на Lexus се увеличиха с 12%. Новите регистрации на марката BMW скочиха с 9,9%, докато конкурентът Mercedes-Benz отбелязва спад от 7.3%. Доставките на Land Rover спаднаха с 11%.
Франция, Испания компенсират спада в Обединеното кралство
Силните продажби в Германия, Франция и Испания помогнаха да бъде компенсиран спадът в търсенето във Великобритания и Италия.
Търсенето нарасна с 9,2% във Франция, 8% в Испания и 4,2% в Германия, най-големият пазар в Европа. Обратно, продажбите в Обединеното кралство паднаха с 3,5%, със 7,3% в Италия, сочат данните на ACEA.
"Продължаващата несигурност по отношение на британските преговори за Brexit доведе до забележимо отстъпление особено сред клиентите на автомобили ", коментират анализатори. "Очакваме продажбите в Обединеното кралство да бъдат слаби поне до есента, когато се надяваме, че ще видим осезаеми резултати от преговорите с Европейския съюз".