Ще бъдат едни от първите в концерна Stellantis, които ще получат автопилот Active Driving Assist
Всъдеходите Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer са подобни на Jeep Grand Cherokee L в продажба, но в действителност те са коренно различни автомобили. За разлика от Grand Cherokee L, новите модели са базирани на рамкова структура и почти всички панели на каросерията са оригинални. И, разбира се, Wagoneer изглеждат много по-масивни от Grand Cherokee L, което се потвърждава от числата: Wagoneer и Grand Wagoneer достигат 5435 мм дължина, 2123 мм широчина и 1920 мм височина, а междуосието им е 3124 мм. За Grand Cherokee L са подходящи следните показатели - съответно 5204, 1963 и 1816 и 3091 мм.
Wagoneer и Grand Wagoneer ще бъдат едни от първите в концерна Stellantis, които ще получат автопилот Active Driving Assist, който позволява на водача да шофира без ръце. Комплексът включва адаптивен круиз контрол, системи за поддържане на автомобила в центъра на лентата, наблюдение на слепите зони и автоматично спиране.
Пневматичното окачване с двойни носачи отпред и петзвенно отзадавтоматично спускат каросерията при влизане в автомобила или при магистрални скорости. То също така може да осигури максимален пътин просвет а 256 мм вместо 210 мм за базовия Wagoneer.
Стандартно двата всъдехода получават цифрови арматурни табла, но диагоналът на дисплеите е различен - 10,3 и 12,3 инча. Не е нужно да се плаща допълнително за мултимедийната система UConnect 5, но Wagoneer я има с 10,1 инча, а Grand - с 12 инча. В скъпите версии - аудио системата McIntosh MX1375 с 23 високоговорителя и мощност 1950 вата. Има по-опростен McIntosh - с 19 високоговорителя на 950 вата.
Но ако Cadillac все още има удължена версия на ESV, това не е предвидено за моделите Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer. А думата Grand в името означава по-скъпа модификация и по-добро оборудване. Такъв автомобил изглежда по-богат с разширен хромиран декор и по-големи джанти, той има по-усъвършенствана вътрешна облицовка и има допълнителен сензорен дисплей отпред на пътника. Плюс в списъка на базовото оборудване - пневматично окачване, адаптивни амортисьори и задвижване на четирите колела, които в обикновен Wagoneer се предлагат само срещу допълнително заплащане. Но най-голямата разлика между двата е в двигателите.
Редовният Wagoneer се предлага със седем или осем места, докато Grand Wagoneer има само седем места. Развлеченията от втори ред са опция за Wagoneer и стандартни за Grand. Обемът на багажника с повдигнат трети ред е 776 литра (за Escalade - 722).
И двете версии са оборудвани само с атмосферни V8 двигатели. За стандартната се предлага агрегат Hemi 5.7, развиващ 397 к.с. и 548 Нм и работещ в тандем с осемстепенна автоматична трансмсия. Стандартно задвижването е отзад, но по избор се предлагат три трансмисии със задвижване на всички колела - от прости до усъвършенствани с двустепенна раздатъчна кутия кутия и електронно контролирано заключване на задния диференциал. Grand Wagoneer първоначално е оборудван със същата скоростна кутия и постоянно задвижване на всички колела с обхват, но под капака има Hemi 6,4 с 477 к.с.и 617 Нм. За сравнение, Escalade има V8 двигател, който генерира 425 к.с. и 623 Нм, а битурбо V6 в Navigator - 456 к.с. и 691 Нм.
Максималната маса на тегленото ремарке за Wagoneer достига 4535 кг, а за Grand - 4472 кг. Светодиодната оптика отпред и отзад е включена в списъка на базовото оборудване.
Американските дилъри на Jeep вече започнаха да правят поръчки за автомобили, които ще стигнат до шоурумоветедо лятото на 2021 г. Базовият Wagoneer струва 59 995 долара, докато конкурентите му включват такива автомобили като Chevrolet Tahoe и Ford Expedition за съответно 50 295 и 53 650 долара. Jeep Grand Wagoneer е забележимо по-скъп - 88 995 долара. И конкурентите му съответстват - Cadillac Escalade и Lincoln Navigatoо струват 77 490 долара и 78 125 долара в САЩ. И още по-скъпият Jeep ще има специална версия Obsidian с черен цвят 22-инчови алуминиеви джанти и външна декорация в същия цвят. Цената на такъв автомобил е 100 995 долара.