През 2024 г. модернизираният Jeep Wrangler ще се появи и в Европа. Освен с визуални и технически актуализации това ще бъде съпътствано с повторно въвеждане на бензиновия двигател.
През април Jeep представи в САЩ модела за 2024 година, който ще бъде пуснат на пазара там през есента. Сега Stellantis даде зелена светлина и за Европа, така че значително преработената офроуд икона се завръща при нашите дилъри. Предлаганите версии на оборудване обаче се различават донякъде от американските модели.
Освен това Wrangler ще се предлага на нашия континент само в шосейно ориентираната луксозна версия Sahara и в изпълнението Rubicon, което е особено подходящо за пресечена местност. За разлика от САЩ, където има общо осем варианта на модела, европейският пазар ще бъде ограничен до двата с най-високи цени.
Нов заден мост
Налице са доста нововъведения, които могат да са полезни във всекидневието. Сред тях са новата инфо-развлекателна система U-Connect със значително по-голям екран, а също и четирите гнезда за 230-волтови консуматори, които вече се предлагат в plug-in хибрида Wrangler 4xe. Важно за потребителите, които шофират много и често извън пътя: За първи път Wrangler Rubicon получава заден мост с напълно плаващи полуоски (full floater) вместо използвания досега мост с C-образен клипс. При новото решение задвижващите валове на твърдия мост вече не служат едновременно за закрепване на колелата, а задвижват обикновена главина, към която е закрепено колелото. Тази технология е не само по-устойчива на натоварване но и по-безопасна, тъй като при счупване на полуоска с C-образен клипс може да загубите задното колело – нещо, което не би станало при full floater моста.
За да се подобрят още повече офроуд възможностите на новия Jeep Wrangler, моделите Rubicon за първи път разполагат с напълно плаващ (full floater) заден мост.
Истинската изненада обаче е повторното пускане на бензинов двигател на европейския пазар. След като от 2022 моделна година Jeep предлагаше Wrangler в Европа само като (много скъп) plug-in хибрид 4xe (380 к.с., 637 Нм), това е истинска новина. Двулитровият бензинов турбодвигател с мощност 272 к.с. и 400 нютонметра въртящ момент би трябвало значително да намали ценовата бариера за входното ниво на култовия офроудър.
По-ниска базова цена
Stellantis все още не разкрива колко по-евтин ще бъде Wrangler T-GDI в сравнение с 4xe, нито пък обявява цените като цяло. В момента Wrangler 4xe Sahara е анонсиран в Германия за 80 000 евро, а Rubicon – за 82 000 евро. Последния път, когато двата двигателя бяха предлагани заедно, в Германия Jeep определи цена на T-GDI с 10 000 евро по-ниска от тази на 4xe.
В галерията със снимки показваме обновения Jeep Wrangler от 2024 г. във версия за САЩ. Някои детайли на оборудването няма да се предлагат в Европа, поне официално.
Снимки: Stellantis North America