Моралният първообраз на всички всъдеходи претърпя смяна на поколенията. Сега Jeep Wrangler вече е съоръжен не само с техника в крак с времето, но и за пръв път се предлага в удължена версия с четири врати.
Модификацията с четири врати носи допълнителното наименование Unlimited, като в сравнение със стандартния модел с две врати междуосното разстояние е удължено с 52 сантиметра. В следствие на това мястото на задните седалки е в повнече от прилични количества, а вместимостта на бажажното пространство би било достатъчно и за експедиция. При товарене до тавана обемът възлиза на 1315 литра, а при сгъане на задните седалки достига до невероятните 2324 литра.
Новият модел на Jeep се представя добре дори по отношение на оборудването за развлечение – например аудиосистемата позволява включване на външен MP3-плейър, нещо немислимо за досегашните версии на офроуд-ветерана. Освен това в кокпита на Jeep могат да се видят и някои напълно непознати досега бутони: този за активиране и деактивиране на системата ESP – невероятно, но факт, безкомпромисният всъдеход разполага серийно с нея! При активиране на понижаващия режим на трансмисията системата автоматично се изключва, тъй като при каране през тежки терени буксуването и блокирането на отделни колела в определени ситуации може да бъде от полза за успешното измъкване от дадена ситуация. Основното предавателно число е понижено до фактор 2,7, което е в рамките на обичайното за този тип автомобили.
Rubicon е способен на (почти) всичко
Топверсията на моделното семейство, която по традиция е кръстена на легендарната река Рубикон в Калифорнийската Сиера Невада, е още по-екстремна от останалите си събратя. Тук втората степен на разпределителната кутия е с предавателно число 4:1. Това позволява изключително бавното пъплене по наклон с обороти, близки или равни на празния ход. Както показват първите впечатления от Rubicon, автомобилът притежава наистина удивителни способности за движение през трудно достъпни терени, и се намира на самия Олимп на този тип возила, където дели място единствено с всепризнатите герои от ранга на Mercedes G и Land Rover Defender. Въпреки всичко това, с радост можем да отбележим, че Wrangler е спечелил много от смяната на генерацията и по отношение на поведението върху асфалт. Благорение на удълженото медждуосие, праволинейното движение е станало значително по-стабилно, а новата конструкция на кормилната уредба позволява значително по-прецизно водене в завой.
Но, както и би могло да се очаква, конструктивните недостатъци на задното окачване с твърд мост няма как да бъдат избегнати напълно – въпреки това обаче те са сведени до възможния минимум, и комфортът специално при дългата версия е на равнище, което позволява безпроблемното пътуване дори на дълги дестинации.