Експертите посочват, че преобръщането на всъдехода е особено опасно за пътниците
Американският институт за безопасност по пътищата (IIHS) тества четвъртото поколение Jeep Wrangler JL и му даде двойка по скала от четири точки. Най-неприятната изненада беше челен удар от страната на водача при скорост от 40 мили/час (64 км/ч). След като се срещна с неподвижна бариера с височина един и половина метра, Wrangler се преобърна към страната на пътниците.
„Преобръщането настрани носи допълнителен риск от нараняване и не се счита за приемлив резултат за челен сблъсък, така че общата оценка на Wrangler е намалена до максимално допустимото“, казаха експерти от IIHS, присвоявайки на всъдехода оранжево ниво (пределно).
Експертите посочват, че преобръщането на Wangler, чийто покрив и врати могат да бъдат премахнати, е особено опасно поради риска от пълно или частично „изхвърляне“ на пътниците . Освен това SUV няма странични въздушни възглавници и завеси за пътници, които биха могли да задържат хората в кабината.
През декември 2018 г. Wrangler JL спечели само една звезда на тестовете Euro NCAP. Изпитанието за частично припокриване също беше неуспех, но не се стигна до преобръщане.
FCA предостави на IIHS собствените резултати от тестовете на Wangler, където автомобилът не се преобръща и постави под въпрос методологията на института. Експертите се съгласиха да направят повторен тест, като използват друг метод, одобрен от FCA, но Jeep го премина със същия „успех“. Междувременно Wrangler получи лоши оценки както за основните халогенни фарове, така и за опционалните светодиоди.