Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

JLR създаде безконтактен сензорен екран

24.07.2020 09:58

Виртуален ключ или икона на екрана реагира на движението на ръката на водача

Управлението на мултимедията с жестове вече се среща дори в серийните автомобили(например системата BMW Air Touch ще промени силата на звука на музиката, ако завъртите пръста си пред екрана, а в новия интерфейс MBUX 2 може да покажете, че искате да отворите люка). И все пак много функции изискват докосване до централния екран. И това, според едно скорошно проучване, е по-опасно от алкохола и телефона в ръка. Jaguar Land Rover (JLR) предложи ново решение на проблема, като разработи технологията Predictive Touch в сътрудничество с университета в Кеймбридж.

И двата сензора на базата на камера (разпознаване на изображението) и радиочестотни сензори се използват за четене на движенията на ръцете. Сигналите им се комбинират с контекстуална информация (текущ екранен интерфейс, потребителски профил и т.н.). Те могат да бъдат допълнени с данни за движението на очите (компютърът анализира разпределението на вниманието на водача). Всичко това се „усвоява“ от изкуствения интелект и предсказва кой бутон на дисплея човек иска да натисне.

Виртуален ключ или икона на екрана реагира на движението на ръката ви, дори преди пръстът ви да докосне дисплея. Първите тестове в лабораторията и на пътя показват, че времето и усилията, изразходвани от човек за работа с мултимедийна система, са почти наполовина.

Технологията Predictive Touch е една стъпка в прилагането на стратегията Destination Zero за намаляване на емисиите, авариите и задръствания до нула. Докосвайки се до модната тема за коронавируса, британците подчертават: безконтактният сензорен екран намалява риска от разпространение на инфекции.

В резултат на това JLR казва, че водачът е по-малко разсеян от пътя, отколкото с конвенционален сензорен дисплей. Между другото, компанията Continental предложи да реши същия проблем с помощта на четец на жестове, който записва движенията на пръстите, останали на волана. Е, не трябва да забравяме за гласовия контрол. Такива системи непрекъснато се усъвършенстват, с увеличаване на разбирането на обикновената реч.

Коментари
comments powered by Disqus