Официални изявления за сътрудничеството между двете компания все още няма
При по-старите модели на Jaguar Land Rover фирмата използва осемцилиндровите двигатели AJ-V8 / LR-V8 5.0, чието производство датира от края на деветдесетте години. През 2009 г. бе създаден нов цилиндров блок, да не говорим за системата за горене. И все пак, за да де справи с по-строгите правила за емисиите от отработени газове, а достатъчно средства за разработване на нов V8 компанията няма. Решението на този проблем идва от BMW.
От 2002 до 2005 Range Rover е оборудван с мотор V8 BMW серия M62, това е наследство от краткия период през 90-те години, когато Rover Group принадлежеше на баварската компания. През 2005 г. кросоувърът е адаптиран към агрегата AJ-V8 на Jaguar.
Предполага се, че покупката на баварски двигатели V8 ще бъде по-изгодно за за JLR, отколкото собствено производство. А германците не просто ще получат допълнителни приходи, но ще се възползват от "ефекта на мащабното търсене" и ще инвестират в разработването на нова версия на двигателя.
Официални изявления за сътрудничеството между двете компания все още няма. По данни на вътрешен източник BMW и JLR са постигнали принципно съгласие немският производител да предоставя двигатели на британците.
Предполага се, че това ще бъде осемцилиндров 4,0, като инженерите сега доработват добре познатия двигател V8 4,4 от серия N63 / S63. Новите двигатели с вътрешно горене ще бъдат по-мощни от старите, но по-икономични. Компанията JLR може да монтира тези турбо мотори в различни модели на Jaguar и Land Rover. Новият агрегат прозрачно намеква за BMW M5, както и за неговите събратя от следващо поколение.