Представеният прототип външно е комбинация от хечбек Mini JCW GP и Mini Cooper SE
Изявлението на главния изпълнителен директор на MINI Бернд Кьорбер преди месец за желанието му да обособи подбранда John Cooper Works и да го електрифицира изглеждаше като дългосрочен план. Освен това шефът не уточни дали електрификацията ще започне веднага със създаването на хибриди или електрически модели. Но се оказа, че работата на инженерите вече е в разгара си. И сега MINI показа експериментален прототип на електрически JCW.
„Дойде време да приложим страстта на марката John Cooper Works към електромобилността“, каза шефъ на MINI.
Представената външно проба е комбинация от хечбек Mini JCW GP и Mini Cooper SE. Аеродинамичният комплект за каросерията е комбиниран със затворен "нос", празно пространство зее на мястото на централните двойни накрайници на изпускателна система.
При разработването на новия “горещ” хечбек е важно да се получи боен характер на пистата, което трябва да се улесни от ниския център на тежестта на електрическия автомобил. Неслучайно компанията показва прототипа на Северната верига.
Топ изпълнението Mini JCW GP се задвижва от 2.0 турбо двигател (306 к.с., 450 Нм) с предно предаване, а единственият електрически автомобил на марката, също с предно предаване, има електрически мотор с 184 к.с. и 270 Нм. Така че бъдещият John Cooper Works Electric да не изглежда слаб на фона на бензиновия си колега, тук е възможно да се адаптира например електрически мотор от BMW iX3 (286 к.с., 400 Нм) или дори комбинация от предни и задни двигатели, като при BMW iX (503 к.с.). Или може да бадат поставени два мотора от Mini Cooper SE (184 к.с. всеки отпред и отзад). Тогава моделът, толкова важен за John Cooper Works, няма да отстъпва по техника на задвижването на всички колела Clubman JCW и Countryman JCW. Но самата компания все още не е казала и дума за задвижването на прототипа, както и за момента на превръщането му в сериен автомобил.