Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Как да разберем дали дадена употребявана кола е добра или не?

17.08.2022 08:00

Всичко изглежда добре, но дали наистина е? Ще ви покажем за какво да се оглеждате при оглед на употребяван автомобил

Купувачите на употребявани автомобили не бива да се впечатляват само от лъскавата боя, защото само един поглед под колата дава информация за нейното цялостно състояние и предишен живот. Камерата на смартфона ви е достатъчна, за да разберете всичко важно.

Когато разглеждате употребявана кола, много неща остават незабелязани, защото са трудно достъпни. Ако наблизо няма подемник, на който да огледате бъдещата си покупка, ето какво може да направите. При всички случаи е необходимо да се прегледа долната част на каросерията, независимо колко добре изглежда даден автомобил на първо четене. Това се отнася особено за "малко караните гаражни коли от добре поддържани предишни пенсионери", любимите обекти на всички търсещи употребявани автомобили. При тези популярни употребявани автомобили продължавате да попадате на екземпляри, които гният отдолу, въпреки че за тях са полагани най-добрите грижи. Пътната сол и дългото стоене в лошо вентилирани гаражи са идеални условия за разпространение на кафявата чума. В долната си част употребяваната кола се представя най-честно, разказвайки без украса за своя – понякога суров – предишен живот, било то под формата на ръжда, изкривени точки за повдигане или дори вдлъбнати панели.

За щастие такива щети могат лесно да бъдат открити дори и без наличието на подемник. Дори не е нужно да пълзите под колата и да се цапате ненужно. Всичко необходимо е удобна малка камера, за да изследвате дори труднодостъпни места. При добри условия на осветление това работи и със смартфона, който винаги носите със себе си. Малък цифров фотоапарат обаче е по-препоръчителен, защото е по-лесен за използване с една ръка, а значително по-мощната вградена светкавица осветява тъмните ъгли по-добре от тази при смартфоните. Качествените снимки, обаче, стават само ако колата е суха. Мокрите детайли могат да изкривят изображението и да скрият или изопачат дадени дефекти. При някои модели, чието дъно е запълнено предимно със защитни панели, често много недостатъчци могат да се пропуснат. Но дори и в такива случаи могат да се забележат основни детайли като ръждясали глави на винтове, скоби, носачи, изпускателни системи и други.

Нашият демонстрационен обект, Honda Jazz от 2005 г. (може да се види в галерията със снимки), е много по-показателен отдолу. На пръв поглед 94 000-километровият автомобил, каран от пенсионер изглежда много добре поддържан. Тази кола спазва ли обещанията си? Сега проверяваме това с цифрова камера. Камерите наистина достигат до всички важни зони – дори тези, които убягват на окото. Освен това снимките събират факти за преговорите за цената! Следователно няма да ви навреди да тренирате с камерата на собствената си кола предварително, ако никога преди не сте правили нещо подобно. Проверката се извършва систематично, като се започва отпред и след това се фотографират всички важни  зони отзад. Това включва задвижването (загуба на масло/охладителна течност?), предният мост отляво и отдясно (има ли луфт в хода на колелата?), носачи, маншони, шарнири и спирачни компоненти (накладки, дискове, спирачни маркучи). След това се насочете към пода на купето и раздатките, спирачните пътища и ръбовете на праговете, след това всички точки за повдигане и изпускателната система (има ли катализатори и резонаторни гърнета?). И накрая, задният мост, включително спирачките и окачването.

Коментари
comments powered by Disqus