Ferrari показа принципа на работа на системата за двойно предаване на новия FF. 4RM е с 50% по-лека от стандартните аналози, тъй като не разполага с централен диференциал и съответния вал, който да предава въртящия момент.
Конфигурацията на силовия тракт при FF е на практика класическата с разположен зад предната ос двигател и скоростна кутия, фиксирана на задната ос. Благодарение на това разпределението на теглото е запазено в съотношение 47 към 53.
По какъв начин тогава двигателят задвижва предните две колела? 4RM (Ruote Motrici) използва т.нар. Power Transfer Unit (PTU), при който коляновият вал на 6,3-литровия V12 е директно свързан с двойка многодискови съединители, които предават въртящия момент към своеобразната трансмисия на предната ос.
Предавките са само две (плюс задна), като грубо казано те съответстват на втора и четвърта при стандартната скоростна кутия. Това е възможно, тъй като в нито един момент предните колела не използват цялата тяга на 6,3-литровия двигател и защото многодисковите съединители се въртят постоянно и контролът до каква степен те ще зацепят се осъществява от електрониката на FF. Същевременно 4RMработи единствено до четвърта предавка на стандартната трансмисия.
Тази конфигурация на системата за двойно предаване е причината общото й тегло да бъде с 50% по-ниско от това на технологиите, които използват стандартната схема с централен диференциал. Същевременно тя запазва класическите характеристики на задното предаване и прави FF типичен представител на фамилията от Маранело, но прибавя към тях сигурността да двете двигателни оси при положение, че нивата на контрол са в граничните стойности.