Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Как работи двойното предаване на Ferrari FF

08.03.2011 10:51

Ferrari показа принципа на работа на системата за двойно предаване на новия FF. 4RM е с 50% по-лека от стандартните аналози, тъй като не разполага с централен диференциал и съответния вал, който да предава въртящия момент.

Конфигурацията на силовия тракт при FF е на практика класическата с разположен зад предната ос двигател и скоростна кутия, фиксирана на задната ос. Благодарение на това разпределението на теглото е запазено в съотношение 47 към 53.

По какъв начин тогава двигателят задвижва предните две колела? 4RM (Ruote Motrici) използва т.нар. Power Transfer Unit (PTU), при който коляновият вал на 6,3-литровия V12 е директно свързан с двойка многодискови съединители, които предават въртящия момент към своеобразната трансмисия на предната ос.

 

 

Предавките са само две (плюс задна), като грубо казано те съответстват на втора и четвърта при стандартната скоростна кутия. Това е възможно, тъй като в нито един момент предните колела не използват цялата тяга на 6,3-литровия двигател и защото многодисковите съединители се въртят постоянно и контролът до каква степен те ще зацепят се осъществява от електрониката на FF. Същевременно 4RMработи единствено до четвърта предавка на стандартната трансмисия.

Тази конфигурация на системата за двойно предаване е причината общото й тегло да бъде с 50% по-ниско от това на технологиите, които използват стандартната схема с централен диференциал. Същевременно тя запазва класическите характеристики на задното предаване и прави FF типичен представител на фамилията от Маранело, но прибавя към тях сигурността да двете двигателни оси при положение, че нивата на контрол са в граничните стойности.

Коментари
comments powered by Disqus