Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Как ще оцелее дизелът при навлизането на Евро 7?

06.06.2022 17:30

Фирмата Eberspächer прави дизелите пригодни да отговарят дори на суровите Евро 7 регулации

Фирмата Eberspächer разработи нова технология Adblue за намалени вредни емисии при дизелови двигатели. Това ефективно намалява азотните оксиди дори когато двигателят е студен.

Въпреки желанието на ЕС за забрана на дизеловите агрегати, двигателите със запалване чрез компресия ще продължат да бъдат с нас още време. Поради предстоящия, още по-строг стандарт за емисии Евро 7, който в момента е планиран за 2025 г., индустрията вече трябва да започва да мисли решения за справянето с тези мерки. 

Карбамид срещу азотни оксиди

Важен аспект тук са азотните оксиди в отработилите газове, които в момента се контролират добре чрез впръскване на карбамид и SCR каталитични преобразуватели. За целта в изпускателната система след окислителния каталитичен конвертор и филтъра за твърди частици се монтира друг каталитичен конвертор, SCR (Селективна каталитична редукция). За да може това да превърне азотните оксиди (NOX) в компонентите вода и азот, е необходим химичният компонент урея (карбамид). Този разтвор на урея, по-известен под търговското наименование Adblue, се инжектира в потока на отработилите газове преди SCR каталитичния преобразувател и се изпарява.

Тук се намесва т. нар. тунелен смесител, който е отговорен за оптималното изпаряване на разтвора на урея. Дъщерното дружество на Eberspächer  - "Purem by Eberspächer" предлага такъв тунелен смесител от дълго време. Но той осигурява най-добри резултати при работа със загрят дизелов двигател и достатъчно натоварване на двигателя. Ако машината току-що е стартирана на студено или работи без голямо натоварване, разтворът на урея в потока на отработилите газове не може да бъде достатъчно изпарен и SCR каталитичният преобразувател не работи оптимално.

Оптимален контрол на емисиите дори при студен двигател

С новия "отопляем тунелен миксер", отделът за отработени газове на Purem by Eberspächer цели да елиминира този проблем. В това решение тунелният смесител, който представлява сравнително незабележима част от пресована ламарина, също се нагрява електрически. Поради необходимата енергия за изпаряване, дозирането на Adblue в конвенционалните SCR системи започва едва след като температурата на отработилите газове в зоната на смесителната секция достигне около 190-200°C. Въпреки това, при тези температури само относително малки количества карбамид-воден разтвор (КВР) могат да се изпарят или да бъдат обработени. Това е следствие на факта, че необходимата енергия е повече от произведената. Тук се намесва отоплителният миксер от Purem by Eberspächer.

Ефективност още от самото начало

Основната цел е оптимална КВР обработка дори при много ниски температури на отработилите газове. Чрез нагряване на областите, свързани със запалването, повърхността на пулверизатора на смесителя, върху която се впръсква AdBlue, се довежда до оптимално температурно ниво за изпаряване веднага след стартиране на двигателя. В резултат на това вече се постигат много добри скорости на изпаряване при температури на отработилите газове от едва 160°C. Това означава, че добавката adblue може да започне по-рано, отколкото в досегашната неотопляема система. В допълнение, значително по-високи нива на дозиране могат да бъдат постигнати много рано благодарение на ефективното изпаряване. В резултат на това складът за амоняк на SCR каталитичния преобразувател може да се запълни по-рано и по-бързо. Друг положителен ефект е леко повишаване на температурата на отработилите газове поради въведената електрическа енергия. Всички предимства заедно означават, че преобразуването на NOx в SCR каталитичния преобразувател започва по-рано и същевременно се постига значително по-висока ефективност.

Коментари
comments powered by Disqus