Нови двигатели, матрични светлини, гуми с различна големина, голям багажник и други
Porsche Cayenne се появи преди 15 години и почти веднага стана бестселър на марката. Световната премиера на третото поколение на кросоувъра ще се състои на 12 септември на автомобилното изложение във Франкфурт.
Две седмици преди дебюта на най-очаквания нов модел на годината в сегмента на премиум кросоувърите Porsche представи Cayenne III на частно събитие в Щутгарт.
Cayenne има два нови двигателя
В началото на продажбите новият Cayenne ще се предлага с два нови шестцилиндрови двигателя. Първият е 3,0-литров с турбокомпресор с мощност от 340 к.с., която е с 40 к.с. повече от предшественика му. Вторият – 2,9-литров агрегат (версия Cayenne S), е с мощност 440 конски сили. Тя е с 20 к.с. повече от аналогичната модификация на предишното поколение.
Porsche Cayenne за първи път в историята е оборудван с гуми с различна големина и система за управление на задните колела, като при 911, така и при Panamera. Увеличена е маневреността при завой и стабилността при изпреварване при висока скорост.
Cayenne става по-лек
Базовото оборудване на автомобила е много по-богато - най-достъпният Cayenne притежава двойно предаване, LED светлини, по-големи джанти, система за подпомагане при паркиране със сензори отпреди отзад, телефонен модул с Wi-Fi точка за достъп и друго оборудване.
При това теглото на кросоувъра е намалено с 55 кг (1985 кг). Около 10 кг са спестени от новата литиево-йонна полимерна батерия. Освен това всички панели на каросерията са направени изцяло от алуминий, а дъното и почти всички компоненти на ходовата част са направени от леки сплави.
Кросоувърът е оборудван с нови спирачки
Третото поколение Cayenne притежава нови спирачки Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Според немските инженери тази спирачна система няма аналози в света. PSCB се състои от чугунени спирачни дискове с покритие от волфрамов карбид – тя увеличава коефициента на триене и намалява износването и количеството генерирани спирачни прахове. Те също са забележими по отношение на дизайна: спирачните механизми са боядисани в бяло, а повърхността на самите дискове изглежда много лъскава. Комплектите PSCB са налични само с 20-инчови и 21-инчови джанти.
Cayenne с по-голям багажник
Междуосието не е променено (2895 мм), но автомобилът е по-дълъг с 63 мм (4918 мм), по-нисък е с 9 мм (1696 мм) и по-широк с 44 мм (1983 мм). По този начин силуетът на Cayenne e по-динамичен, отколкото преди. Обемът на багажното отделение също е променено – със 100 литра повече и достига 700 литра.
Cayenne – автомобил три в едно: спортен модел а, SUV и кросоувър за дълги пътувания. За това говорят неговите създатели. Основната причина за тази универсалност е те посочват в новото леко шаси с нови предни носочи и многозвенно задно окачване. Опционално се предлага адаптивно пневматично с трикамерна технология.
Porsche може да бъде поръчан с матрични светлини
Новият Cayenne може да има три вида предни светлини. В базовата конфигурация кросоувърът е оборудван с LED фарове, а срещу доплащане може да бъде инсталирана Dynamic Light, която включва в себе си автоматично превключване от близко на далеко. По-скъпата опция ще бъде със светодиодни матрични светлини, състоящи се от 84 елемента, които позволяват да се променя разпределението на светлината и нейната интензивност. Поради това, например, дългите светлини на тези фарове не заслепят насрещните шофьори.
Кросоувърът получава мултимедийна система, подобно на Panamera
Миналата година в новата Panamera дебютира новата мултимедийна система с 12,3-инчов сензорен екран с висока разделителна способност. Същата е монтирана на третото поколение на Cayenne – тя влиза в състава на системата Communication Management. Повечето мултимедийни функции могат да се управляват гласово. Благодарение на вградения модул, който осигурява достъп до интернет, навигацията може да отчита в реално време обстановката по пътищата. На таблото в центъра на предната част на водача е разположен аналогов тахометър. От двете страни е заобиколен с HD екрани със седеминчов диагонал.