Сривът на горивната помпа е резултат от кавитацията на горивото в резервоара
Red Bull започна сезона като фаворит, но си тръгна от Бахрейн без нито една спечелена точка. И двамата пилоти на отбора от Милтън Кийнс отпаднаха в самия край на надпреварата, като преди това Макс Верстапен спореше с Шарл Льоклер за победата, а Серхио Перес се движеше стабилно четвърти.
Веднага след края на състезанието от Red Bull съобщиха, че причината за отпадането и на двамата се крие в горивната помпа. Според Марк Хюс от The Race обаче зад тази повреда стои цял комплекс от фактори, които са били неглижирани от Red Bull по време на тестовете в Бахрейн.
Хюс твърди, че кавитацията на горивото е провокирала отпадането и на Верстапен, и на Перес. Ако от Red Bull бяха тествали с празни резервоари по време на предсезонна подготовка, вероятно щяха да установят нередностите с горивната система предварително. Екипът на Ейдриън Нюи обаче бе прекалено зает с валидирането на последните аеродинамични ъпдейти.
— Mark Hughes (@SportmphMark) March 21, 2022
Кавитацията се получава, когато се изпомпват последните капки гориво. То се плиска из целия резервоар заради постоянното ускорение, спиране и странично натоварване независимо от преградите, които трябва да овладеят хаотичното му движение. Това на свой ред води до повишаване на температурата му и то започва да се изпарява.
Когато изпаренията попаднат в помпата вместо самото гориво, налягането в цялата система спада. Натоварването се променя внезапно, защото в определени моменти горивната помпа работи на сухо, а в други – отново засмуква гориво. Повишената температура допълнително способства за прекомерното натоварване на системата и за дефектирането ѝ.
Тази година Е10 горивото, което се използва от всички отбори, е с по-висока температура отколкото чистото фосилно гориво, което променя и точката, в която кавитацията започва да създава проблеми. Само тези отбори, които са имали достатъчно време да направят пълни състезателни симулации, са установили този факт. Но не и Red Bull.
Проблемът със сигурност ще бъде елиминиран още за Гран при на Саудитска Арабия, но вероятно Red Bull ще го направи по заобиколен път заради липсата на достатъчно време – например увеличаване на количеството гориво в резервоара. За пълното му решаване Верстапен и Перес вероятно ще трябва да почакат до Гран при на Австралия на 10 април.