Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Какво ще ни донесе автомобилната 2022 година

22.12.2021 22:58

През идните 12 месеца можем да очакваме над 120 нови или обновени модела

Автомобилната 2022 година ще премине под знака на електрическата мобилност, но и модели с конвенционално задвижване ще отпразнуват своята премиера през следващите месеци. Ще ви покажем какво ново могат да очакват купувачите на европейския автомобилен пазар.

За настъпващата 2022 година изброихме и показваме в галерията над 120 новости, като BMW е лидер с общо 15 нови или обновени модела. След тях са Mercedes с 12 модела и VW с шест нови продукта. Chevrolet, Land Rover и Mitsubishi имат само по един модел в календара на новите изделия за 2022 г. Чисто електрическите модели и хибридните задвижвания доминират с почти 50 автомобила. Също и бумът на SUV моделите, изглежда, няма изгледи да затихне и през 2022 г.: очакваме почти 50 нови машини от този вид, със и без двойно предаване, със и без електрическо задвижване. Толкова за статистиката, а сега нека да се спрем на германските автомобилни производители.

Audi представя Q6 e-tron и новото Audi A8

Автомобилната година в Инголщат започва през февруари с фейслифта на Audi A8, последван месец по-късно от ревизираните модели e-tron, преди и двата да бъдат спрени от производство. Базиран на платформата PPE, разработена заедно с Porsche, Audi Q8 e-tron ще наследи e-tron Sportback. Все още е под въпрос дали Q7 e-tron ще бъде наследник на сегашния SUV модел e-tron.

В допълнение към очакваното през септември Audi A3 във версия "All Street" или "Allroad" в края на годината ще последва Audi Q6 e-tron. Изцяло електрическият SUV също е базиран на PPE и е аналог на електрическото Porsche Macan. Платформата предлага управление на всички колела и въздушно окачване, функция за бързо зареждане с 350 кВт и Torque Vectoring. В зависимост от версията е възможно задвижване на всички колела с два електромотора или задно предавене с един електродвигател.

BMW черпи с пълни шепи

Баварците отново ще настъпят газта както трябва през 2022 г. Можем да очакваме фейслифт на моделите от Серия 8 през февруари/март. Те ще бъдат последвани през лятото от Серия 2 Active Tourer и BMW iX M60. Акцентите на годината включват новото BMW Серия 7 и неговата електрическа версия i7, както и новото поколение на X1. 

Като подарък за рожден ден по случай 50-годишнината на M GmbH, баварците ще пуснат на пазара M2 Coupé с 400 к.с., M3 за първи път във версия комби и други специални модели. За BMW M4 хората от Мюнхен активират отново в чест на юбилея легендарната абревиатура CSL. И каква мощност на мотора трябва да бъде укротена от стандартната спирачна система? BMW M4 Competition в момента получава 510 к.с. от 3,0-литровия си редови шестцилиндров двигател. За да бъде в крак с конкурента 911 GT3 RS на Porsche, очакваният M4 CSL трябва да генерира поне 550 к.с. Това го позиционира доста над предшественика му M4 GTS (F82) с 500 к.с. и оставя място за M4 CS от текущата серия (G82) над M4 Competition. 

Mercedes с много EQ и AMG

Началото на автомобилната 2022 година при Mercedes ще отбележи новият SL, който ще дебютира като AMG модел през март. Следва AMG One със значително закъснение и за купувачи с по-малък бюджет - Mercedes-AMG във версия 43 на C-класата. От май 2022 г. базираната в Щутгарт компания ще предлага под етикета EQ електрическата E-класа EQE.

Електрически автомобили на Mercedes ще продължат да дебютират през октомври със SUV модела EQS и месец по-късно с EQT, чисто електрически ван. След това годината ще завърши с обновените A- и B-класа, както и с електрическия Smart SUV, който се произвежда в сътрудничество с Geely в Китай. И да, G-моделът изобщо не се вписва в днешния ден като 4x4 на квадрат с огромни портални мостове и цена от 250 000 до 300 000 евро.

Porsche представя Sport Turismo и GT3 RS

Автомобилната година в Porsche започва през февруари, когато ще донесе два нови модела Taycan. Под абревиатурата GTS ще се предлагат Taycan фастбек и Sport Turismo GTS с почти 600 к.с. всеки. Последният от серията е Taycan Cross Turismo, от който хората в Цуфенхаузен са свалили офроуд елементите. Много по-зрелищно един месец по-късно в търговските салони ще се появи Porsche 718 Cayman като GT4 RS, последвано през лятото от 911 Sport Classic. Годината ще увенчае очакваният през ноември 911 GT3 RS.

В него Porsche инсталира 4,0-литровия шестцилиндров боксер, който ще отдава над 550 к.с. с атмосферно пълнене. Силовата връзка към задните колела се осигурява от седемстепенна трансмисия с два съединителя PDK, специално настроена за GT3 RS. При такава мощност спринтът от нула до 100 км/ч трябва да трае малко по-малко от 3,2-те секунди на актуалния модел от поколенето 991.

VW – приключи ли електрическата офанзива?

През 2021 г. Volkswagen пусна на пазара дванайсет нови модела. През автомобилната 2022 година се очакват само шест нови автомобила. Сред тях са  новият VW Taigo, Multivan в TDI версия и пикапът VW Amarok, разработен съвместно с Ford. Както и през 2021 г., и тази година в началото има два електрически модела. От една страна, ID.5 допълва серията на ID.3 и ID.4, които вече са на пазара. Акцентът тази година обаче е VW ID. Buzz, електрическият „Були“.

VW ID. Buzz, чието серийно име все още не е определено, е базиран върху модулния комплект за електрически автомобили (MEB) на VW. Батерийният пакет и задвижващите модули са разположени в пода, благодарение на което електрическият бус има напълно равен товарен под. Двигателите и размерите на акумулатора все още не са ясни. Говори се, че са планирани два акумулаторни пакета с 60 и 100 кВтч. По-малкият от тях е достатъчен за пробег от 300 км по WLTP, голямата батерия осигурява изминаване на повече от 500 километра с едно зареждане. Вероятно ще се предлага още един акумулаторен пакет.

Заключение

120 модела - с думи: "сто и двадесет"! Рядко някоя автомобилна година е донасяла толкова много новости. Процесът на преход към електрическа мобилност е в разгара си - а SUV моделите остават във фокуса на вниманието.

 

Текст: Холгер Витих 
Снимки: Schulte Design, Александер Марко, Ахим Хартман, Волфганг Грьогер-Майер, Гуидо тен Бринк, Дани Хайне, Дино Айзеле, Лоренцо Марчино, Макс Балаш, Маркус Крюгер, Мартин Майнерс, Росен Гарголов, Ханс-Дитер Зойферт, Щефан Балдауф, производители

Коментари
comments powered by Disqus