Финландецът оцеля в касапницата на африканския кръг от WRC
Кале Рованпера спечели рали „Сафари“ и четвъртата си победа от началото на годината. Въпреки че сезонът във WRC не е стигнал до половината си, младият финландец няма никаква конкуренция в челото на класирането, тъй като за пореден път съперниците му се провалиха с гръм и трясък.
И тази година рали „Сафари“ не изневери на стила си и изправи всички състезатели пред непосилни на пръв поглед предизвикателства. Камъни, феш феш, проливен дъжд, куп технически проблеми и неминуемите при тези условия пилотски грешки белязаха кенийския старт във WRC, който Рованпера разчете безпогрешно.
Лидерът в шампионата можеше да катастрофира още на първия завой в четвъртък вечер в Найроби, но постепенно влезе в ритъм и въпреки че чистеше трасетата в петък, оглави класирането в седмия етап, след като съотборникът му в екипа на Toyota Себастиан Ожие спука гума. Рованпера бе безгрешен и в събота, и в неделя и на финала завърши с близо минута преднина спрямо Елфин Еванс.
Back to winning ways! ????@KalleRovanpera & @JonneHalttunen claim their 4th victory of the year at @wrcsafarirally and lead home a @TGR_WRC 1-2-3-4????
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 26, 2022
Read more >> https://t.co/WHyIcyuFSL#WRC I #WRCLive | #SafariRallyKenya pic.twitter.com/d1qmm67eFy
Toyota окупира трите места на подиума, след като Такамото Катсута прескочи в тринайсетия етап Тиери Нювил (Hyundai), който се удари в дърво край пътя. Доминацията на японския производител оформи осемкратният шампион Себастиан Ожие, който си проби път до четвъртото място.
За Hyundai и M-Sport рали „Сафари“ бе тотален кошмар. Нито един от представителите на двата тима не стигна до финала, без да пропусне отсечки - или заради технически проблеми, или заради пилотски грешки. При Ойт Танак (Hyundai) се стигна до абсурдната ситуация да запише две отпадания – в събота заради скъсан карданен вал, а в неделя заради повреда в сервото, а в петък скоростният лост на i20 N Rally1 остана в ръцете му.
Тиери Нювил (Hyndai) също имаше куп технически проблеми, но отпадна заради удара в събота вечер. Все пак белгиецът завърши пети, тъй като пропусна само тринайсетия етап. На близо тринайсет минути зад него остана шестият Крейг Брийн (M-Sport), който не завърши петъчния ден заради разбито окачване.
Най-голямото разочарование за M-Sport дойде още в четвъртия етап, когато Себастиан Льоб отпадна заради повреда в двигателя. Въпреки че изпусна трите следобедни етапа, деветкратният световен шампион не трепна в събота и неделя и се изкачи до осмото място. Между двамата заводски пилоти на M-Sport завърши първият частник с Puma Rally1 Джордан Сердеридис.
Заради безумните пилотски грешки и катастрофи Малкълм Уилсън накара Адриан Фурмо и Гъс Грийнсмит да работят заедно с механиците на M-Sport по възстановяването на двата автомобила в събота вечер. Вероятно това бе и причината двамата да са значително по внимателни в неделя и да завършат надпрверата, макар и извън челната десетка.
Credit to the lads, they stayed and got the job done ???? #MSPORTERS #GoFurther #WRC #GivesYouWings pic.twitter.com/WYd17e60zn
— M-Sport (@MSportLtd) June 25, 2022
Оливер Солберг (Hyundai) бе една от малкото жертви на неделните отсечки. Норвежецът стартира деня от осма позиция, но загуби мощност и се срина до десетото място. Пред него завърши Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia Rally2 Evo), който спечели победата във WRC2. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Естония“ в средата на юли.