Програмата за обновяване включва нови двигатели, нова техника и повече комфорт
Mercedes реновира Unimog. Програмата за обновяване включва нови двигатели, нова техника и повече комфорт. Новата двойна кабина допълва промяната.
Стандартът Евро 6 за вредните емисии е задължителен и за тежкотоварните автомобили. Съобразно това изискване при дизеловите двигатели трябва да се преодолее това препятствие със собствена доработка. За да преустрои основно двете серии Unimog, Mercedes посяга към новото поколение двигатели. Предложението беше окомплектовано с двойна кабината за екипажа.
Unimog - самоходно шаси до 300 к.с.
Реновирането включва въвеждането на нови обозначения на видовете модели, които ще показват мощността на двигателя. Така малката серия на самоходното шаси в бъдеще ще бъде във версиите от U216 до U530. Нови базови модели са U 216 и U 218 с 5,1-литров четирицилиндров, който генерира в Unimog U 216 156 к.с. и 650 Нм максимален въртящ момент. По-мощните варианти от U 427 до Unimog U 530 са оборудвани с преработения шестцилиндров OM 936 с 299 к.с. и 1200 Нм въртящ момент.
С преустройството на двигателя са извършени и промени за повече комфорт. Така управлението на скоростната кутия и моторната спирачка е изнесено с лостове на волана, климатичната инсталация е подобрена и инструментариумът е с ново оформление. Отпред има система от камери, които посредством контролен монитор улесняват и подобряват обслужването по време на работа. Новото поколение на товарния автомобил се разпознава по разположението на чистачките и новите брони с дневни светлини.
Големият Unimog става още по пригоден към неравни терени
Големите серии стават по-яки. Тук обозначението на моделите също е преработено, от Unimog U 4000 и U 5000 са се получили моделите U 4023/5023. Заради скъпоструващата техника за обработка на отработените газове на Евро 6 двигателят е изместен един метър назад и сега той е под кабината. Кабината беше удължена със 120 мм, като сега предлага повече пространство и удобство при управлението на предавките, което става от лост на волана.
Концепцията на тежката серия основно с нищо не се е променила, разбира се, новото място на двигателя смъква центъра на тежестта, което съответно е предимство. Носещата заварена рама носи до 600 мм усукване, което гарантира отлично кръстосано натоварване на Unimog. Останалите теренни стойности на Unimog U 4023 и U 5023 осигуряват 1,2 м дълбочина на газене, благодарение на порталните оси, които осигуряват огромен пътен просвет и достатъчен ъгъл при преодоляване на диги (отпред/отзад 44/51 градуса). Основната разлика между Unimog U 4023 и U 5023 е само изпълнението на рамата и осите, U 4023 е проектиран като десеттонен, U 5023 е с допустимо общо тегло 14,5 тона.
Сегашната презентация на новия Unimog се състоя на терен, който 4wheelfun-феновете много добре познават: 4Wheel Fun Super тестът се извърши в гъста гора. Разбира се, за днешните офроуд машини това е твърде трудно за преодоляване на препятствията, както и чакъла по сипеите, по-голямото огъване или пресичането на дълбоки метър води. За Unimog всичко това е една разходка до детската площадка.