Моторът (82 к.с. и 190 Нм) позволява достигане на максимална скорост от 120 км/ч
Компанията Electra Meccanica, създадена във Ванкувър от ентусиастите Джери Кродлъм и Хенри Райснер, ще започне серийно производство през юли на първия модел Solo. Електрическата триколка е предназначена за един човек, тъй като се смята, че 90% от времето си шофьорът се движи без пътници. Моторът (82 к.с. и 190 Нм) позволява достигане на максимална скорост от 120 км/ч. Ускоряването до „сто” отнема 8,0 секунди. Автономният пробег без дозареждане на литиево-йонната батерия с мощност 8,64 кВт ч е 160 км. Зареждането на батерията от битовата мрежа отнема три часа. Всички данни са потвърдени чрез тестове на работещ прототип.
Първата триколка принадлежи към т.нар Alpha Series. Дължината е 2591 мм, широчината – 1209 мм, височината - 1283 мм , а междуосието - 2045 мм. Шасито и каросерията са изработени от композитни материали. Собственото тегло е 450 кг.
За разлика от Renault Twizy, който може да бъде купен без врати, Solo ще се предлага само със затворена каросерия. Създателите на шега наричат своето творение "Бръмбара на XXI век" и " Костюма на Железния човек."
Компанията планира да направи и луксозна спортна версия – Solo, с добавка Super в наименованието и врати тип „гилотина”. За характеристиките на триколката не се съобщава нищо. Очевидно ще влезе в производство, ако има търсене на конвенционалната Solo.
За безопасността канадците казват много малко: обещават дискови спирачки, електронна ръчна спирачка, камера за задно виждане, дневни светлини. Electra Meccanica твърди, че вече е получила над 20 500 поръчки, около стотина от тях, които желаят да купят електрическия автомобил, са оставили депозит от 250 канадски долара ( 195,6 американски долара). Базовата цена на Solo е 19 888 канадски долара ( 15 562 американски долара. В бъдеще ще бъде намалена до 11 646 американски долара, или дори 7735.