При оповестяването на чистата загуба от 1, 62 милиарда евро за фискалната 2008/2009 г., изпълнителният директор на Renault и Nissan увери, че не възнамерява да напуска поста си начело на японския автомобилен производител, преди той отново да излезе на печалба.
Отчетената загуба за Nissan е 233,7 милиарда йени (1, 62 милиарда евро). Тя може да e по-малкa от очакваната (265 милиарда йени), но все пак буди доста въпросителни относно способността на компанията да преодолее негативния момент, имайки предвид, че това е първата й годишна загубa, откакто Карлос Гон е начело. През миналата фискална година Nissan е реализирал печалба от 482, 3 милиарда йени.
”Световната икономическа рецесия и финансовата криза продължават, но вече има сигнали за подобряване на кредитната обстановка, мерките на правителството също започват да дават резултати, а очакваме и възвръщане на доверието сред потребителите”, коментира Карлос Гон.
От април 2008 г. до март 2009 г. оборотът на компанията е спаднал с 22% в сравнение със същия период на миналата година до 8,347 милиарда йени (58,55 милиарда евро) поради сгромолясването на автомобилния пазар и покачването на йената спрямо другите валути. Продажбите в световен мащаб са намалели с 9,5% в сравнение с фискалната 2007-2008 до 3,411 милиона автомобила.
За първи път след 1999 г., когато Nissan избяга от фалита благодарение на алианса с Renault, компанията е на червено. Ето защо в настоящата тежка ситуация изпълнителният директор няма никакво намерение да изостави потъващия кораб. “Ако си тръгнете сега, вие не си тръгвате, вие дезертирате”, коментира той. Имайки предвид прогнозите за 2009-2010 г., едва ли Карлос Гон ще си тръгне скоро. Очаква се нова загуба от 170 милиарда.
Nissan, 44% oт който са притежание на Renault, потвърди, че няма да предостави никакви дивиденти на акционерите до края на годината. Те ще трябва да се задоволят с 11 йени на акция за 2008-2009 г. в края на първото шестмесечие.