Френският концерн PSA трябва да стане вторият най-голям автомобилен производител в Европа след Volkswagen Group
Постигане на успех на марката DS е една от най-големите задачи пред PSA/Peugeot-Citroen, категоричен е шефът на компанията Карлос Таварес, а френският концерн трябва да стане вторият най-голям автомобилен производител в Европа след Volkswagen Group.
PSA възроди емблемата DS, за да я превърне в премиум марка през следващите пет години, като се надява, че асоциирането с емблематичните DS автомобили, създадени от Citroen през 1950 и 1960 г., ще даде първоначалния тласък на новата марка.
Таварес обяви DS Automobiles като самостоятелна марка през април миналата година в опит да повиши рентабилността на PSA чрез увеличаване на продажбите на нови автомобили, насочени към клиенти в Европа и Китай.
Засега ефектът от DS не е особено оптимистичен. Глобалните продажби на PSA нараснаха с 4,3%о до 2,94 милиона през миналата година, но продажбите на DS намаляха с 3,4% до 118 472.
Таварес казва, че DS е "инвестиция за бъдещето." Спадът на продажбите на марката през миналата година се дължи на липсата на нови продукти, посочи той. „Много съм развълнуван от това, което виждам сега в дизайнерското студио [за DS]”, сподели той пред Automotive News Europe.
Карлос Таварес смята, че на DS й трябва време , за да се превърне в истинска премиум марка, така че един ден да стане френската алтернатива на Audi. „Качеството е задължително условие, както и предоставянето на висококачествени автомобили, които хората да харесват, а доставките до клиентите да бъдат в точни срокове”, подчерта той.
Таварес вярва, че марката DS в крайна сметка ще бъде приета в световен мащаб с топло отношение, тъй като Франция е страната на висшата мода, изисканата кухня, виното и бижутата. „Мисията на DS е да представлява изтънчеността на френския лукс в автомобилния бизнес", каза той.
Анализаторите обаче са скептични относно амбициите на Таварес за новата марка DS. Maкс Уорбъртън, автомобилен експерт в Bernstein Research, се възхищава на идеята за асоцииране на DS с френския лукс, но казва: „Изграждането на първокласна марка от нулата ще бъде изключително трудно нещо”.
PSA показа някои от новите модели на марката DS пред Уорбъртън и други финансови анализатори по време на събитие в Париж през март. Бъдещите модели на DS изглеждат атрактивно, но според наблюдателите те съдържат смесица от стайлинга на Audi, Infiniti и дори BMW, посочи Уорбъртън. „Крайният резултат е може би непознаваем или дори объркан автомобил”, посочи той.