Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Касапницата на Дакар започна

09.01.2019 20:27
Касапницата на Дакар започна

Ал-Атия отново излезе начело в генералното класиране

Рали „Дакар” може да включва само десет етапа тази година, но голяма част от фаворитите се препънаха още на третия. Настоящият първенец Карлос Сайнц (MINI) разби предна лява част на своето бъги на 38-ия километър и изгуби над три часа, докато рестартира.

Победителят от 2009 г. Жинил де Вилиърс (Toyota) изкара до километър 172. Южноафриканецът още не е стигнал до четвъртата контролна точка, което категорично го вади не само от борбата за първото място, но и от битката за подиума.

Себастиан Льоб, който спечели вчерашния етап с бившето заводско Peugeot от 2017 г., трябваше да отваря трасето и това логично му коства време. Едва ли някой обаче е очаквал, че французинът ще загуби цели 43 минути.

При подобни обстоятелства на „Дакар” има един състезател, който винаги минава през иглени уши и взима максимума – Стефан Петерхансел. Мистър Дакар донесе първата етапна победа за MINI тази година и се върна в играта въпреки проблемите си от вчерашния ден.

В генералното класиране обаче начело излезе Насър Ал-Атия (Toyota), който завърши само на три минути и половина зад Петерхансел. Голямата изненада е, че най-сериозният му преследвач е Язид Ал-Раджи (MINI), който изостава с 6:48 минути. Петнайсет секунди по-назад е победителят в днешния етап Петерхансел.

Третият етап на рали „Дакар” разби на пух и прах надеждите на най-бързия състезател при мотоциклетистите Хоан Бареда Борт (Honda). Испанецът, който бе начело след първите два дена, катастрофира на 143 километър и въпреки че се измъкна невредим, нямаше как да продължи заради сериозните поражения по неговия мотоциклет.

Етапът до Арекипа се оказа тежко препятствие и за други двама фаворити. Миналогодишният победител Матиас Валкнер (KTM) и Рики Брейбек (Honda) отваряха трасето и се загубиха, което им коства над 20 минути. Тоби Прайс (KTM) също закъсня драстично, което отвори перфектна възможност за състезателя на Yamaha Ксавие де Султре, който спечели първата си етапна победа на рали „Дакар”.

Най-големият печеливш при мотоциклетистите след третия етап обаче беше Пабло Кинтанийа (Husqvarna). Двукратният световен крос кънтри шампион завърши само на петнайсет секунди зад Султре и оглави временното класиране с аванс от над единайсет минути спрямо Кевин Бенавидес (Honda).

Андрей Каргинов спечели етапа при камионите, а съотборникът му в екипа на КамАЗ Едуард Николаев запази челната позиция в генералното класиране. И в тази категория обаче не липсваха изненади. Лидерът на IVECO Херард де Рой изгуби близо час и половина и вече е аут от борбата за първото място. Пълните резултати може да видите тук.

Четвъртият ден, който ще ни отведе от Арекипа до Такна, включва 406 състезателни километра, като това е първата част от маратонския етап.

Коментари
comments powered by Disqus