Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Късметът даде победата на Хамилтън във Великобритания

14.07.2019 17:26
Късметът даде победата на Хамилтън във Великобритания

Mercedes спечели седмия си двоен успех от началото на сезона

Катастрофа между Макс Верстапен (Red Bull) и Себастиан Фетел (Ferrari) подари третото място на Шарл Льоклер (Ferrari). Четвъртият Пиер Гасли (Red Bull) изпревари за първи път съотборника си от началото на сезона.

Люис Хамилтън (Mercedes) спечели шеста рекордна победа в Гран при на Великобритания, подобрявайки предишните постижения на Джим Кларк и Ален Прост. Британецът обаче имаше нужда от известна доза късмет, за да се справи със съпротивата на съотборника си Валтери Ботас.

Ботас реагира отлично при загасването на червените светлини и поведе колоната, а Хамилтън запази второто място въпреки прогнозите, че Шарл Льоклер ще го изпревари заради меките гуми. Разликата между двамата пилоти на Mercedes варираше около една секунда, като Ботас с привидна лекота парираше атаките на съотборника си.

В четвъртата обиколка обаче Хамилтън нанесе първия удар. Петкратният световен шампион за кратко излезе начело, но последвалата контраатаката на Ботас върна предишното статукво. То се запази до 20-ата обиколка, когато на пистата излезе автомобил за сигурност.

Антонио Джовинаци (Alfa Romeo) остана блокиран в зоната за сигурност след пилотска грешка, което предостави страхотна възможност за Хамилтън. Британецът все още не бе спирал в бокса, докато Ботас вече бе сложил нови гуми. При връщането си на пистата Хамилтън очаквано оглави колоната и пое изцяло контрола над надпреварата.

За Ботас остана единствено възможността да се бори за най-бързата обиколка, но Хамилтън не му остави никакъв шанс. В последния тур лидерът в шампионата закова хронометрите на 1:27.369, въпреки че гумите му бяха на повече от 30 обиколки, което не бе по силите на Ботас.

Шарл Льоклер бе големият губещ при излизането на сейфти кара. Монегаскът се бореше за третото място с Верстапен преди това, а след последвалата неутрализация на на надпреварата се смъкна шести. Въпреки това Льоклер не се отказа, изпревари Гасли в 26-ата обиколка и се възползва от подаръка, който Верстапен и Фетел му направиха.

Фетел изскочи трети след автомобила за сигурност, но зад него Макс Верстапен летеше. Четиринайсет обиколки преди края холандецът атакува по блестящ начин своя съперник, изпревари го, но при последвалото спиране на „Вейл” бе ударен брутално от Фетел и двамата излетяха от пистата.

Бе истинско чудо, че при инцидента Верстапен загуби само две места. Льоклер и Гасли минаха пред него, докато Фетел се смъкна в дъното на колоната, след като мина през бокса за ново предно крило. Впоследствие германецът бе наказан с десет секунди и на финала остана едва шестнайсети.

Въпреки слабата квалификация Карлос Сайнц (McLaren) отново спечели битката във втория ешелон, финиширайки шести. Зад него челната десетка допълниха Даниел Рикардо (Renault), Кими Райконен (Alfa Romeo), Даниил Квят (Toro Rosso) и Нико Хюлкенберг (Renault). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.

Следващият старт във Формула 1 е Гран при на Германия на 28 юли.

Коментари
comments powered by Disqus