Зимните тестове във Формула 1 стартираха днес на пистата „Каталуня”. Две седмици след инфарктния финал в Бразилия всички отбори на стартовата решетка без Toyota започнаха работа по новата аеродинамика, сликове и системи за регенериране на кинетичната енергия.
Времената от тестовете в Барселона днес не са показателни, тъй като отборите работиха по различни програми. Класическата за последните сезони във Формула 1 аеродинамика отстъпи място в някои от тимовете на новото широко предно крило и стесненото високо задно, чието използване ще наложат регулациите за сезон 2009. Част от пилотите караха със сликове, докато други разчитаха на гуми с канали, а същевременно някои от болидите бяха оборудвани с иновационните за шампионата системи за регенериране на кинетичната енергия. На фона на цялата тази пъстра картина обаче впечатление направи представянето на двамата състезатели, борещи се за титулярното място в Toro Rosso.Такума Сато завъртя цели 121 обиколки с болида на италианския тим, като най-добрата от тях му отреди първо място в неофициалното класиране. Останалият без отбор след фалита на Super Aguri пилот обаче разчиташе на комбинация от аеродинамика, съобразена с изискванията за сезон 2008, и на сликове, което логично му даде предимство спрямо голяма част от останалите състезатели. С аналогичната конфигурация на STR3 Себастиен Буеми даде втори резултат, като изоставането му спрямо Сато, с когото ще се конкурират за свободното място в Toro Rosso, бе само три десети.
Тестовият пилот на Honda Алекс Вурц работи с ново предно крило и сликове, за да завърши на трета позиция. Негови партньори за тестовете в Барселона днес бяха Лукас ди Граси и Бруно Сена. Двамата получиха стандартната спецификация на RA108, като дебютантът Сена завърши петнайсети, а тестовият пилот на Renault остана в дъното на таблицата.
Педро де ла Роса и Гари Пафет представяха екипа на McLaren днес. MP4-23 бе оборудван със стандартна аеродинамика и сликове, като този на де ла Роса - и с новата система за регенериране на кинетичната енергия. Испанецът даде четвърто време, а Гари Пафет – шесто.
Екипът на BMW Sauber предизвика най-голям интерес днес, тъй като демонстрира цялостен аеродинамичен пакет, съобразен с правилата за 2009 година. Роберт Кубица и Кристиан Клийн отговаряха за програмата на междинния F1.08, като този на Клийн бе оборудван с KERS. Двамата завършиха съответно на седма и десета позиция.
Ferrari също имаше два автомобила на пистата днес благодарение на Лука Бадоер и Марк Жене. В болида на италианеца бе заложен баласт, който да симулира KERS, като целта на инженерите в Маранело е да получат повече информация относно баланса, който ще изисква новият автомобил на Ferrari при наличието на системата. Бадоер даде пето време, а Жене – четиринайсето.
Сензацията днес предизвика петкратният рали шампион Себастиен Льоб. Пилотът на Citroen, който отговаряше за програмата на Red Bull, завърши с впечатляващия осми резултат.
Гиедо ван дер Гарде, който тества за Renault, направи само 27 обиколки заради катастрофа и остана едва шестнайсети. Другите два червени флага на пистата провокираха Роберт Кубица и представителят на Williams Нико Хюлкенберг.
Тестовете на испанската продължават до сряда.