Ник Хайдфелд (BMW Sauber) даде най-добро време в първия ден от тестовете на „Каталуня“, където за първи път от края на миналата година се събраха всички десет отбора във Формула 1.
Въпреки че BMW изоставаше от темпото на лидерите в началото на предсезонната подготовка, Хайдфелд спря хронометрите на 1:20.339 минути, като вторият Кими Райконен (Ferrari) завърши на повече от половин секунда зад него.
Пилотът на Toyota Ярно Трули даде трето време, но значително по-голям интерес на испанската писта днес предизвика четвъртия Дженсън Бътън. Преди по-малко от седмица Honda обяви официално, че новият собственик на базирания в Бракли тим се казва Рос Браун, а днес титулярният пилот на Brawn GP прекара по-голяма част от времето начело на неофициалното класиране за най-бърза обиколка. Резултатът на Бътън бе подобрен по време на следобедната сесия, но фактът, че при дебюта си BGP001 направи 82 обиколки и остана само на осем десети зад лидера, е достатъчно окуражаващ.
Нелсиньо Пикет изпитваше сериозни затруднения с новия болид на Renault още от самото начало на развойната програма, но днес бразилецът завъртя 124 безпроблемни обиколки и даде пето време. Себастиен Бурде, който отговаряше за първия официален тест на новия STR4 на Scuderia Toro Rosso, завърши шести и по традиция италианският тим изпревари по-големия брат Red Bull Racing. Водещият тим на австрийската компания, представян от Марк Уебър, приключи деня на седма позиция.
В дъното на таблицата останаха Адриан Сутил (Force India), Казуки Накаджима (Williams) и Хейки Ковалайнен (McLaren). Проблемите за Сребърните стрели явно продължават, тъй като Ковалайнен завърши на 2,610 секунди зад лидера. Днес MP4-24 бе оборудван с пълния аеродинамичен пакет за сезон 2009, докато през по-голяма част от предсезонната подготовка отборът тестваше със старото задно крило. Най-обсъжданият компонент по MP4-24 обаче бе новият под, който екипът изпробва на "Каталуня". Зад радиаторните кутии на автомобила се открояват два нестандартни аеродинамични елемента, които целят увеличаване на аеродинамичното притискане върху задния мост при по-ниски нива на челно съпротивление.