Пилотът на Toyota Ярно Трули регистрира най-бързата обиколка в последния ден от тестовете на „Каталуня”. Това е финалната подготвителна сесия преди началото на сезона.
Трули изпревари с четири десети пилота на Red Bull Дейвид Култард, който остана на втора позиция. И двамата симулираха квалификационна сесия, с което се обясняват и силните им времена.Денят за Трули не бе толкова безпроблемен, колкото сочат числата – 1:20.801 минути и 83 обиколки. В 4:32 неговият болид „замръзна” на пистата и провокира последния от общо седемте червени флага. Въпреки това италианецът бе доволен от програмата си.
„Още един добър ден за нашия тим. Все по-добре разбираме колата и поведението и при различните настройки", коментира Трули. "Въпреки че това е само тест, бях много щастлив, когато видях, че механиците и момчетата в бокса се радват на добрите времена. Все още има какво да желаем, но по резултатите е видно, че отборът е свършил добра работа по време на зимната пауза. Няма как да знаем реалното разпределение на силите преди старта на сезона в Мелбърн, но съм уверен в потенциала ни. Нещата изглеждат много по-добре в сравнение с миналата година.”
Нико Розберг и Williams вероятно ще бъдат приятната изненада през новия сезон, ако се съди по резултатите от зимната подготовка. Германецът завъртя днес 77 обиколки, като най-добрата от тях му отреди третото място. Ковалайнен (McLaren) и Уебър (Red Bull) допълниха челната петица.
Шестият Нелсон Пикет изпревари само с единайсет хилядни своя съотборник в екипа на Renault Фернандо Алонсо. Казуки Накаджима остана осми, а за изненада на всички световният шампион Кими Райкнонен завърши деня с девето време. Люис Хамилтън, който предизвика първия червен флаг, след като спря на изхода от питлена в 9:25, допълни челната десетка.
На два пъти тестовата сесия бе принудително прекъсвана заради Тимо Глок. Механичен проблем в автомобила на Toyota го принуди да спре в звой номер 11 малко преди 10 часа. В 12:29 последва завъртане, което завърши с катастрофа в предпазната стена до осмия завой.
През тази седмица Джанкарло Фисикела заяви, че Force India ще се бори за място в средата на таблицата. Ако съдим по резултатите, които пилотите на отбора реализират, това не е изключено. Италианецът завърши дванайсети, а неговият съотборник Адриан Сутил – шестнайсети.
Фаталната тринайсета позиция остана за Маса, който работи върху настройките на F2008 преди двигателят на болида да достигне края на жизнения си цикъл. Бразилецът изпревари с тринайсет хилядни пилотът на BMW Sauber Роберт Кубица. Неговият съотборник Ник Хайдфелд имаше труден ден. По време на сутрешната сесия Бързия Ник спря зарад проблем в скоростната кутия, а в 3:43 отново механичен проблем с болида на BMW стана причина за появата на червения флаг. Хайдфелд завърши на нетипичното за него седемнайсето място.
Двамата представители на Honda Дженсън Бътън и тестовия пилот Алекс Вурц отново са в дъното на таблицата. На феновете на японския тим остава единствено надеждата, че новите аеродинамични компоненти, които отборът ще изпробва на „Херес" през следващата седмица, ще окажат благотворно влияние върху немощния RA108.
Интересен факт е, че днес на „Каталуня” ръководството на пистата тества електронни флагове. Те ще се контролират от директора на състезанието, като новата система позволява незабавно информиране на пилотите за евентуални инциденти и проблеми върху волана на болида.