Италианската преса бе твърде критична относно представянето на Ferrari през първия ден от тестовата програма в Барселона. Проблемите в електрическата система и на двата нов болида бяха интерпретирани като сериозен провал, а очакванията за старта на сезона – представени в черногледи краски. Фелипе Маса и Кими Райконен обаче набързо разсеяха съмненията и окупираха първите две позиции във вторник.
Слънчевите лъчи най-накрая достигнаха до бокса на Ferrari. За първи път от началото на предсезонната подготовка пилотите на “Скудерията” нямаха никакви проблеми и натрупаха сериозен километраж (общо 261 обиколки за двамата). Фелипе Маса постигна най-добро време 1:21.181 и изпревари с близо шест десети своя съотборник Кими Райконен.
Хейки Ковалайнен и Джанкарло Фисикела вдигнаха оборотите. Вчерашната програма на Renault бе насочена предимно към рутинната подготовка, което логично се отрази върху сравнително слабите резултати на отбора. Днес двамата пилоти се фокусираха върху настройките на автомобила и попаднаха в челото на класирането. Ковалайнен завъртя 99 обиколки и зае трета позиция, а Фисикела се включи със 129 обиколки и пето място.
Екипът на McLaren бе крачка назад спрямо Renault. Фернандо Алонсо финишира четвърти на седем десети от лидера Маса, а Люис Хамилтън, който пое тестовите задължения от Педро де ла Роса, остана на шеста позиция.
Роберт Кубица не можа да повтори доброто си представяне от първия ден на тестовата програма. Полякът завърши седми, а неговият съотборник Ник Хайдфелд – дванайсети. На сходно ниво се представи и екипа на Toyota. Ярно Трули постигна осмо най-добро време, а Франк Монтани се задоволи с единайсетата позиция. Williams отстъпи крачка назад спрямо предишните сесии. Нико Розберг финишира девети, а Алекс Вурц – десети.
Рубенс Барикело и Дженсън Бътън продължават с подготовката на новия RA107, но и със слабите времена. Състезателната двойка на Honda отново остана във втората половина на таблицата. Аналогична бе ситуацията и в екипа на Red Bull, Super Aguri и Spyker. За екипа на Колин Колс днес тества Кристиян Клайн, който замени Адриан Сутил зад волана на новия F8-VII.
Вторият ден от тестовата програма в Барселона трябваше да ознаменува дебюта на новия болид на Toro Rosso. Тонио Лиуци застана зад волана на оборудвания с двигател на Ferrari STR2 за кратък шейкдаун, но червения флаг в края на сесията възпря италианеца, който на този етап е единственият сигурен пилот на базираният във Фаенца екип.
Барселона – 13 февруари
1. Ф. Маса - Ferrari F2007 - 1:21.181 (+ 0.000) - 107 об.
2. К. Райконен - Ferrari F2007 - 1:21.719 (+ 0.538) - 154
3. Х. Ковалайнен - Renault R27 - 1:21.819 (+ 0.638) - 99
4. Ф. Алонсо - McLaren MP4-22 - 1:21.901 (+ 0.720) - 63
5. Дж. Фисикела - Renault R27 - 1:21.997 (+ 0.816) - 129
6. Л. Хамилтън - McLaren MP4-22 - 1:22.078 (+ 0.897) - 118
7. Р. Кубица - BMW F1.07 - 1:22.100 (+ 0.919) - 56
8. Я. Трули - Toyota TF107 - 1:22.227 (+ 1.046) - 96
9. Н. Розберг - Williams FW29 - 1:22.249 (+ 1.068) - 10
10. А. Вурц - Williams FW29 - 1:22.288 (+ 1.107) - 55
11. Ф. Монтани - Toyota TF107 - 1:22.476 (+ 1.295) - 96
12. Н. Хайдфелд - BMW F1.07 - 1:22.618 (+ 1.437) - 92
13. Р. Барикело - Honda RA107 - 1:22.669 (+ 1.488) - 85
14 . Дж. Бътън - Honda RA107 - 1:22.816 (+ 1.635) - 91
15 . М. Уебър - Red Bull Renault RB3 - 1:22.916 (+ 1.735) - 83
16 . Д. Култард - Red Bull Renault RB3 - 1:23.322 (+ 2.141) - 50
17 . А. Дейвидсън - SA Honda RA106 - 1:23.969 (+ 2.788) - 97
18 . К. Алберс - Spyker Ferrari F8-VII - 1:24.425 (+ 3.244) - 108