Нико Хюлкенберг (Williams) даде най-добро време във втория ден от тестовете на „Каталуня“. Дебютантът спря хронометрите на 1:20.614 секунди и измести Фернандо Алонсо (Ferrari) от първото място.
Хюлкенберг записа най-бързата си обиколка в 15:40 местно време при една от квалификационните си симулации. По време на сутрешната сесия пилотът на Williams работеше предимно върху дългите серии, като завърши деня с 99 тура.
Фернандо Алонсо остана втори, само на 23 хилядни зад лидера, но определено има причини да бъде доволен от днешното си представяне. За тестовете в „Каталуня“ екипът на Ferrari направи серия от промени по аеродинамичния пакет на F1, като върху него се появи дори и типичния за част от останалите отбори издължен капак на двигателя. Това, в комбинация с квалификационните симулации сутринта, помогна на Алонсо при един от последните му опити с малко гориво на борда да спре хронометрите на 1:20.637 минути.
По време на следобедната сесия испанецът се фокусира върху дългите серии и дори направи симулация на цяло състезание, в резултат на което завърши с актив от 134 обиколки, въпреки че в края на деня предизвика и един от червените флагове.
Педро де ла Роса (Sauber) и Витантонио Лиуци (Force India) затвърдиха за пореден път предположението, че техните отбори ще се намират в добра форма за началото на сезона, след като завършиха съответно трети и четвърти. Себастиан Фетел (Red Bull) допълни челната петица, независимо че спря половин час преди края на сесията заради технически проблем.
Двамата световни шампиони – Михаел Шумахер (Mercedes GP) и Люис Хамилтън (McLaren) се концентрираха предимно върху дългите серии, което е и причината да останат зад шестия Хайме Алгерсуари (Toro Rosso), съответно седми и осми. Последен в групата на миналогодишните отбори завърши Роберт Кубица (Renault).
Битката между новаците Lotus и Virgin този път завърши в полза на първите, въпреки че Ярно Трули предизвика на два пъти появата на червения флаг. Тим-шефът на Lotus Майк Гаскойн обясни, че причината за проблемите на Трули отново са свързани с хидравличната система на T127, но бе доволен от прогреса, който неговият тим направи в посока настройките.
Тестовете в Барселона продължават до неделя включително.