Ожие завърши втори зад британеца, но е само на крачка от петата си световна титла
Крис Мийк спечели по безапелационен начин рали „Каталуня”, единайсети кръг от WRC и втората си победа през настоящия сезон. Първата в Мексико бе далеч по-вълнуваща, но успехът в Испания може да се окаже много по-важен за британеца, който се бори за титулярното си място в екипа на Citroen догодина.
Мийк нанесе своя решителен удар в събота сутрин. След края на макадамовите отсечки в петък той беше трети, но още на първата асфалтова в събота сутрин оглави класирането и не изтърва лидерската позиция до финала.
Рали „Каталуня” може да се окаже най-важният старт за Мийк, но и за Себастиен Ожие (M-Sport Ford), който е все по-близо до петата си титла. Французинът спореше през цялата надпревара със съотборника си От Танак, като преди последния пауърстейдж разликата между двамата бе само 0,9 десети. На финала обаче водещият пилот на M-Sport нанесе своя удар и завърши втори на пет секунди пред Танак.
Класирането на Ожие бе важно! Отпадането на Тиери Нювил (Hyundai) обаче имаше далеч по-голямо значение за развитието на шампионата, защото до края на сезона остават само два старта, а Ожие вече има преднина от 37 точки във временното класиране. Ситуацията можеше да е съвсем различна, ако не беше странният инцидент в пътната секция между осми и девети етап.
Нювил спря след края на отсечката заради проблем с хидравликата и автомобилът му отказа да стартира. Все пак белгиецът потегли малко по-късно, но в опита си да навакса загубеното време и да стигне навреме за старта на девети етап излетя от пътя и пристигна три минути по-късно на часовата контрола.
Последвалите 30 наказателни секунди извадиха Нювил от битката за победата, но най-лошото тепърва предстоеше. В неделя заводският пилот на Hyundai преследваше Юхо Ханинен (Toyota) в спора за четвъртото място, но влезе дълбоко в един от десните завои, удари камък и скъса кормилна щанга.
Състезанието в Испания бе истинско бедствие за Hyundai, защото и другите двама заводски пилоти се провалиха по пътя към финала. Андреас Микелсен, който дебютира зад волана на i20 WRC, бе начело в петък вечер, но удари камък в дванайсетата отсечка и не завърши деня. На абсолютно същото място белия флаг развя и Дани Сордо, който донякъде компенсира грешката си с победа във финалния пауърстейдж.
Провалът на Hyundai изведе Юхо Ханинен до четвъртото място, но и при Toyota рали „Каталуня” не мина по план. Яри-Мати Латвала отпадна след петата отсечка заради повреда в двигателя, а Есапека Лапи катастрофира в петнайсетата. Благодарение на техните грешки Мадс Йостберг (Ford Fiesta RS WRC) завърши пети, следван от Стефан Лефевр (Citroen) и Елфин Еванс (DMACK M-Sport). Осмият в генералното класиране Теему Сунинен (Ford Fiesta R5) спечели победата във WRC 2. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият старт във WRC е рали „Великобритания”, което стартира на 27 октомври.