Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Кайто покори Европа за трети път

08.10.2017 21:20
Кайто покори Европа за трети път

Николай Грязин спечели рали „Лиепая” и първата си победа в ERC

Последният кръг от Европейския рали шампионат трябваше да определи носителя на титлата, като в пряк двубой един срещу друг застанаха Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5) и Бруно Магалаеш (Skoda Fabia R5). За съжаление битка помежду им реално нямаше.

Магалаеш бе твърде бавен, за да се бори с лидерите в Латвия и след петия етап се движеше едва осми. А шестият дори го извади от надпреварата. Уличното трасе в Лиепая хвана неподготвен португалеца, който изгуби контрол на една от локвите и се заби челно в дърво край пътя.

За щастие Магалаеш се размина без тежки контузии, но остана под наблюдение през нощта в местната болница. Същевременно Кайто си подпечата и на теория третата поредна титла в шампионата, което е рекорд за ERC.

Дървото, което разби на пух и прах надеждите на Магалаеш, извади и Алексей Лукянюк (Ford Fiesta R5) от надпреварата. Руснакът водеше след четвъртата отсечка, но в петата изгуби над три минути заради повреда в електрониката. В шестата лошата серия за него продължи, след като катастрофира на същото място, където беше инцидентът на Магалаеш.

Проблемите на Лукянюк бяха добре дошли за сънародника му Николай Грязин (Skoda Fabia R5), който завърши първия ден с аванс от 18,3 секунди спрямо дебютанта Кале Рованпера (Ford Fiesta R5). Руснакът обаче явно подцени ситуацията в неделя сутрин. 

Синът на Хари Рованпера атакува и след деветата отсечка бе само на 10,2 секунди зад съперника си. В единайсетия етап обаче Грязин нанесе своя удар и взе цели седем секунди на своя съперник, с което и битката между двамата младоци приключи.

Кайетанович се движеше уверено трети след десетата отсечка. В предпоследния етап обаче полякът изненадващо напусна състезанието поради лични причини. На този етап няма официална информация, но според слуховете полякът е свързан по някакъв начин с инцидента, който се случи в единайсетата отсечка и доведе до отмяната му. Частен хеликоптер е катастрофирал в зоната на надпреварата, като един човек е загинал, а трима са ранени.

Лукаш Хабай (Ford Fiesta R5) мина трети, след като Кайто напусна състезанието, и се качи за първи път на подиума в ERC. Само на 8,1 секунди зад него завърши Хосе Антонио Суарес (Peugeot 208 T16), а челната петица допълни принц Алберт фон Тур унд Таксис (Skoda Fabia R5), за когото това е най-доброто постижение в ERC досега.

Драма имаше и при джуниърите под 27 година. Яри Хутунен водеше след края на първия ден, но излетя от пътя в осмата отсечка, спука две гуми, а в багажника си имаше една-единствена резервна. Грешката на 23-годишния финландец, който наскоро подписа с Hyundai, отвори пътя към победата на съотборника му Крис Инграм и той се възползва от появилата се възможност. Инграм взе първото място при джуниърите, а с нея и титлата в шампионата.

Пилотът на EKS Audi в Световния рали шампионат Рейнис Нитиш (Mitsubishi Lancer Evo IX) завърши шести в генералното класиране и спечели ERC 2. Вторият Тибор Ерди (Mitsubishi Lancer Evo X) направи пълен обрат в поддържащия шампионат и отмъкна титлата от лидера в ERC 2 преди старта в Латвия Зелиндо Мелегари  (Mitsubishi Lancer Evo IX). Пълните резултати може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus