Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Кемперът Vixen 21 TD (1987): Бъдещето, което не настъпи

09.07.2021 14:43

Американският кемпер с 6-цилиндров агрегат на BMW не постига успех на пазара

Достатъчно нисък, за да влезе в стандартен гараж, и с разход под 10 литра – Vixen 21 е трябвало да бъде кемперът  на бъдещето, но се проваля тотално.

Vixen – американско название за (женска) лисица, е името на необичаен американски кемпер, който се появява на пазара през 1986 г. и като цяло днес все още изглежда модерно. Например схемата с фиксирано двойно легло отзад, кухня отстрани и баня от противоположната страна съответства на днешните разработки, базирани на лекотоварни бусове Sprinter или Ducato.

Турбодизел на BMW отзад

Двигателят, монтиран надлъжно отзад, напомня за VW „Були”, популярна база за кемперите на Westfalia. Двигателят под леглото има няколко предимства: каросерията може да е по-къса и по-ниска, двигателят остава акустично на заден план, а дъното може да бъде аеродинамично оформено. Vixen 21 TD разполага с 2,4-литров редови шестцилиндров турбодизел със 115 к.с., от серията M21 на BMW който дебютира в BMW 524 td.

Коефициент на обтекаемост 0,29

Петстепенната механична скоростна кутия идва от Renault, други компоненти, като например мостовете, от един ван на GM. Vixen изработва сам пластмасовата кабина и стоманената рамка. Когато е празна, мобилната къща с дължина 6,26 метра и широчина 2,15 метра тежи само 2,1 тона. Освен това има благоприятна стойност на коефициента на обтекаемост Cх от 0,29. И действително  производителите са изпитвали макет в аеродинамичнен тунел, тъй като Vixen е трябвало да консумира по-малко от десет литра на 100 километра. При 88 км/ч – типичното ограничение на скоростта на магистралите в САЩ – кемперът се справя с по-малко от осем литра на 100 км. Видео от YouTube показва как Vixen 21 TD ускорява до 170 км / ч.

Поради ниския център на тежестта и широкия коловоз Vixen се счита за изключително добре режащ на  пътя кемпер. За съжаление, продажбите не вървят добре: до 1989 г. са построени само 376 TD. Дори и версията с бензинов V6 мотор и автоматична скоростна кутия не успяват да подобрят положението и след три години и 587 екземпляра всичко приключи.

В момента един се продава

От време на време се продава по някоя бройка - както е в момента на платформата Facebook Marketplace. Предлаганият кемпер е възстановен през последните три години и е боядисан в алпийско бяло – един от цветовете на BMW. За съжаление, липсва един от тасовете, извинява се продавачът. Иначе кемперът бил в добро състояние. Списъкът на извършените работи е дълъг и подробен. Продавачът изброява и няколко дефекта – със забележката, че има намерение да ги отстрани. Най-голямата пречка за европейските кандидат-купувачи вероятно ще бъде местоположението: Кемперът е близо до Остин. Тексас. Но пък Vixen 21 TD не се намира толкова често.

Заключение

Този кемпер решава проблеми, които американските клиенти не са имали: Много малко от тях се интересуват от по-високи скорости на движение, по-нисък разход на гориво и добро поведение на пътя, но се затрудняват от малката вътрешна височина от 1,75 метра (когато подвижният покрив не е повдигнат). Кат проблем са били възприемани малкият пътен просвет трудното монтиране на теглич.

За европейците Vixen може да бъде вълнуващ и днес - при условие, че пътуващите не са много  високи.

 

Текст: Андреас Олингер
Снимки: Facebook Marketplace

Коментари
comments powered by Disqus