Четвъртото поколение на Kia Carens има амбицията да се бори с най-обичаните ванове на Стария континент
Новият модел демонстрира напълно нова концепция спрямо своя пряк предшественик – каросерията на модела е станала с 11 сантиметра по-ниска и с два сантиметра по-къса, едновременно с това междуосието е удължено с цели пет сантиметра. Резултатът? Сега Carens изглежда по-скоро като динамично комби, отколкото като скучен ван, а вътрешният обем е останал все така впечатляващ
Функционално вътрешно пространство
Мястото на задните места е повече, отколкото при предходния модел – което не е изненада предвид увеличеното междуосно разстояние. Изненадата обаче идва другаде – багажникът също е пораснал. Една от причините за това е решението на корейците да се откажат от досегашната конструкция на задния мост с многозвенно окачване и да племинат към по-компактния вариант с торсионна греда.
Така багажникът на Kia Carens е станал с 6,7 по-широк, а вътрешната част на калниците пречи значително по-малко при товарене. Двете допълнително предлагани места отзад потъват изцяло в пода и осигуряват номинален товарен обем от 492 литра. При нужда „мебелировката” може да бъде размествана по най-различни начини, като е възможно сгъването дори на мястото до водача
Типично за Kia, всяка функция в кокпита има свой собствен бутон. Което от една страна е добре, а от друга – недотам. Хубавата новина е, че трудно може да попаднете в ситуация, в която да не сте убедени кой бутон за какво служи. Само че специални при върховото ниво на екипировка ЕХ, Kia Carens е буквално натъпкана до козирката с различни функции – включително подгряване на волана, охлаждане на седалките и асистент за автоматично паркиране – което напълно логично довежда броя на бутоните до объркващо голямо количество. С течението на времето с това обаче се свиква – няма нужда да се привиква обаче към чудесните предни седалки, които осигуряват много добър комфорт при дълги преходи.
Темпераментен и култивиран 1,7-литров турбодизел
Приятно е да се отбележи, че на пътя Kia Carens продължава да прилича повече на комби, отколкото на ван. 1,7-литровият турбодизел се усеща значително по-енергичен, отколкото предполагат показателите му на хартия, тягата му е отлична, набирането на обороти става с лекота, а предавателните числа на трансмисията са много добре подбрани (превключването им също успява да достави удоволствие, нетипично за подобен тип семеен ван). Разходът на гориво също остава в умерени граници.
Водачът има възможността да избира между три настройки на кормилната уредба, но в интерес на истината нито една от тях не успява да направи управлението особено прецизно. ходовата част също не е насочена към спортните натури – меката настройка на амортисьорите води със себе си осезаеми странични движения на каросерията при по-бързо каране. Което само по себе си не е голям недостатък за този автомобил – Carens е достатъчно сигурен на пътя, но просто е лишен от особени спортни амбиции. А предполагам ще се съгласите с мен, един ван, колкото и нестанндартен да е по природа, предполага по-скоро спокойно и сигурно поведение, отколкото бясно шофиране с вратите напред.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Kia Carens бележи значителен напредък в сравнение със своя предшественик. С много простор, функционално вътрешно пространство, разточително оборудване, разумни цени и седем години гаранция, моделът е интересна алтернатива на утвърдените имена в сегмента.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт