Kia разработи модела Cee’d изцяло на територията на Европа, с цел в бъдеще да си извоюва подобаваща позиция в класа на Golf. Моделът се появява на пазара в началото на тази година, а у нас се очаква през пролетта.
Най-напред стартира версията хечбек с пет врати, комбимоделът трябва да излезе на сцената през септември, а по-спортно насочената модификация с три врати трябва да бъде факт към края на годината. Забележителното при този модел на Kia е, че той е изцяло проектиран в Рюселсхайм, там е създаден и дизайна му. Автомобилът изглежда изчистен, стилен и без излишни детайли.
Обемът на вътрешното пространство е впечатляващ, а предлаганият от седалките комфорт е поне толкова отдалечен от доскорошните привички на корейските производители в това отношение, колкото е далеч Сеул от Рюселсхайм... Наред с това, Cee’d може да се похвали и с един от най-големите багажници в класа.
Cee’d плътно следва най-добрите в класа
Що се отнася до поведението на пътя, този път Kia следва плътно най-добрите европейски представители на сегмента. Задното многозвенно окачване е напълно ново, поведението на пътя е сигурно и дори динамично, особено при наличието на предлаганите като опция 17-цолови колела. Те допълнително подобряват управляемостта, но леко развалят иначе доброто впечатление от комфорта на возене. С 16-цолови колела Cee’d категорично предлага по-добър комфорт, като запазва неутралното и стабилно поведение на пътя.
За началото на продажбите е предвидена палитра от три бензинови и един дизелов двигател. 1,6-литровият турбодизел от серията CRDi може срещу доплащане да бъде екипиран с филтър за твърди частици. Двигателят е успял да се отърси от типичната за този тип агрегати слабост при потегляне, няма резки и неприятни пропадания, както и изригвания на кривата на въртящия момент, а наред с всичко това, работи извънредно плавно и почти без вибрации. Базовият 1,4-литров бензинов мотор е малко муден, но затова пък се развърта с лекота, работи култивирано и също както дизела може да се похвали с леко и прецизно превключване на предавките на петстепенната трансмисия.