Третото поколение на модела е във възход: през 2019 г. са продадени 100 676 автомобила
KIA обяви разширяването на семейството на Ceed в Европа. На първо място, двигателят 1.4 T-GDI (242 Нм) със 140 к.с. е сменен с новия Smartstream 1.5 T-GDI (160 к.с., 253 Нм със система с променливо време за отваряне на клапаните (CVVD), филтър за твърди частици и рециркулация на отработените газове с ниско налягане. Към него са назначени шестстепенна механична и седемстепенна роботизирана трансмисия 7DCT с два съединителя .
Емисиите на въглероден диоксид (и следователно средният разход) на новия двигател са с 6,2-6,7% по-ниски от тези на неговия предшественик (в зависимост от каросерията). В същото време динамиката е подобрена. И така, хечбекът 1,.5 с механична предавателна кутия ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,4 сек срещу 8,9 сек за предишната версия.
Моторът Smartstream 1.5 T-GDI може да бъде оборудван с мека хибридна система EcoDynamics + с интегриран стартер / генератор MHSG и 48V литиево-полимерна батерия. Такава система вече е внедрена на няколко модела KIA и Hyundai, както като част от бензиновите двигатели, така и при дизеловите двигатели. По-специално, в Ceed, тя вече е използвана в комбинация с турбодизел 1,6 CRDi. Сега тук - и с бензинов двигател също.
В Европа третото поколение на Ceed е във възход: през 2018 г. са продадени 71 848 единици, през 2019 г. - 100 676, през деветте месеца на вирусната 2020 г. - 52 767 (и тези статистически данни включват само хечбека и SW). Цената в Германия - от 16 269 евро.
Икономичното предимство на 1,5 T-GDI EcoDynamics + пред 1,4 T-GDI достига 6,9–8,0%. За хечбека, както и за комбито SW и ProCeed, тази мека хибридна система се предлага в комбинация със 7DCT роботизирана трансмисия. А хечбекът с повишена проходимост XCeed може да получи както роботизирана, така и новата интелигентна механична iMT.
По-малкият двигател 1,0 T-GDi за Ceed с вариация от 120 к.с. може да бъде оборудван и с умерена хибридна система EcoDynamics + (както беше направено преди с Rio). Тази комбинация ще бъде достъпна за хечбека Ceed и Ceed Sportswagon в комбинация с роботизирана предавателна кутия. Други версии на Ceed са пренесени от предишната гама: двигателят 1,0 T-GDi без хибрид (100 и 120 к.с., 172 Н м), вече споменатият умерен хибрид, базиран на 1,6 дизелов агрегат (136 к.с., 320 Нм ) и агрегатът 1,6 T-GDi (265 Нм) с 204 к.с.за модификацията GT. Има и 141к.с.за хибридния plug-in PHEV.