Електрическите автомобили могат да потеглят сами въпреки ръчната спирачка
Hyundai и Kia трябва да изтеглят за корекции технически близките модели Ioniq 5 и EV6. Колебанията в напрежението могат да имат стигащи далеч последици.
Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) и автомобилните производители Hyundai и Kia изтеглят 123 235 автомобила по целия свят. Hyundai Group има проблеми с двете моделни серии Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6, които са базирани на Electric Global Modular Platform (E-GMP). Сервизните акции протичат с вътрешни кодове 21D064 (Hyundai) и 221058 (Kia). Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) е регистрирала кампании за изтегляне под референтни номера 011870 (Hyundai) и 011871 (Kia).
Проблемът се проявява по следния начин: както Hyundai Ioniq 5, така и Kia EV6 имат система за превключване по кабел с блок за управление на превключването (SCU) и задвижващ мотор на блокировката за престой. Когато автомобилът е изключен и е в позиция за престой P, флуктуация на напрежението в 800-волтовата система на електрическия автомобил може да попречи на командния сигнал от SCU към задвижването на блокировката за паркиране. Това може да доведе до временно прекъсване в работата на механизма за блокиране и в краен случай до произволно потегляне.
От изтеглянето са засегнати следните моделни серии:
Hyundai Ioniq 5 от период на производство от 10 септември 2020 г. до 3 май 2022 г. (в света: 64 735 автомобила, в Германия: 13 829 автомобила)
Kia EV6 от производствения период 2021 и 2022 г. (58 500 автомобила по света, 3559 в Германия)
И двамата производители възнамеряват да поправят грешката, като инсталират безплатна актуализация за софтуера на SCU в сервиз. Това би трябвало да отнеме около 30 минути; клиентите обаче трябва да планират двойно повече време за посещение в сервиза. Засегнатите собственици на автомобили ще бъдат уведомени писмено от Hyundai и Kia Германия през следващите дни и седмици.
Заключение
Групата Hyundai трябва да изтегли за корекции хиляди автомобили, базирани на платформата E-GMP. Колебанията в напрежението могат да освободят спирачките на паркирани автомобили, което може да доведе до произволно потегляне.
Текст: Томас Харлоф, Марсел Зомер
Снимка: Ханс-Дитер Зойферт