През първата половина на 2023 г. Kia ще пусне на пазара голям SUV модел с електрическо задвижване – той се нарича EV9 и ще дебютира в Европа още през тази година. Разполагаме със снимки, информация и технически данни за електрическия модел.
Серията EV9 със своите три реда седалки е базирана на електрическата глобална модулна платформа (E-GMP) и следователно не е самотна звезда в космоса на Hyundai. Както при Kia EV6, групата пуска на същата електрическа платформа модели на Hyundai и Genesis. В момента това са Hyundai Ioniq 5 и Genesis GV60. Корейците остават верни на тази традиция и с големия електрически SUV. Само няколко дни след EV9 своята премиера отбеляза студията Ioniq 7 на Hyundai. И двата модела са ориентирани към конкуренти като Tesla Model X или Mercedes EQS SUV.
Екстериор: Kia с „цифрово лице на тигър“
Kia EV9 се отличава с експресивен еднообемен дизайн. Предната част се издига стръмно и е обградена от изправени LED светлинни ленти. Иначе предната маска е до голяма степен затворена. Клиентите дори могат да избират между две "лица" за EV9. Едното е познатото "Tiger Face" на марката, другото е предлаганата от корейците опция "Digital Tiger Face", която предвижда допълнителни кубични LED светлини до фаровете. Във версията GT Line това оформление е още по-динамично.
В задната част светлините повтарят формата на фаровете и продължават не само навътре в капака, но и далеч нагоре. Задният капак изглежда голям и масивен, с интегриран спойлер в горната част и дифузор в долната.
Интериор: Широк дисплей и въртящи се седалки
Дългото междуосие на Kia EV9 и равният под на автомобила предлагат много място в интериора. Семейният електромобил може да бъде поръчан като седем- или шестместен. Водачът държи в ръце футуристичен волан с много спици, открояващ се цвят и елементи за контрол на функциите в спиците около малката противоударна плочка в средата.
Централната конзола вече не е свързана с таблото. Тя има класически поставки за чаши и отделения за дребни предмети и се простира само до втория ред седалки. Креслата на втория ред могат да се въртят на 180 градуса, за да се общува лице в лице с пътниците от третата редица. Третият ред седалки също предлага поставки за напитки и станции за зареждане на мобилни устройства.
Технически данни: Доускоряване от приложение
Дължината на Kia EV9 е 5010 мм, широчината – 1980 мм, а височината – 1755 мм (1780 мм за Kia EV9 GT-Line). Междуосието е 3100 мм. Контактът с пътя се осигурява чрез избор на 19-, 20- или 21-цолови колела.
Електрическият SUV се предлага с батерия с капацитет 99,8 кВтч – както за версията със задвижване на всички колела, така и за тази със задно предаване. Първата има два електромотора с обща мощност 283 кВт, или 380 к.с. Двете електрически машини осигуряват въртящ момент от 600 Нм. С тази мощност EV9 AWD може да достигне 100 км/ч за 6,0 секунди. Ако клиентът е закупил опционалната функция boost чрез Kia Connect Store, са възможни 700 Нм и спринт за 5,3 секунди.
Версията със задвижване на задните колела и един електромотор разполага със 150 кВт (204 к.с.) и 350 Нм въртящ момент. Спринтът до 100 км/ч отнема 9,4 секунди. За избрани пазари се предлага и вариант с по-малък акумулаторен пакет с капацитет 76,1 кВтч. Неговата мощност е 160 кВт (218 к.с.) и също 350 Нм, а 100 км/ч SUV моделът достига за 8,2 сек. Все още не е ясно дали тази версия на EV9 ще се появи в Германия. Kia ни оставя в неведение и когато става въпрос за пробега. Твърди се, че версията със задвижване на задните колела и голяма батерия ще има пробег от 541 км. Бързо устройство ще я зарежда за 239 километра в рамките на 15 минути. Други данни за пробег не се съобщават.
Това, което Kia вече обяви обаче, е, че от 2025 г. на пазара ще се появи и Kia EV9 GT. Базиран на EV6 GT, моделът ще разполага със значително по-голяма мощност.