Второто поколение на компактния SUV модел ще се появи на пазара през лятото
Kia актуализира Niro едва през 2020 г., а през лятото ще бъде пуснато на пазара вече второто поколение. Компактният SUV модел отново ще има хибридно и електрическо задвижване.
Оформлението на второто поколение Niro е силно базирано на студията Habaniro, представена на автомобилното изложение в Ню Йорк през 2019 г. – в това няма нищо чудно, тъй като концептуалният автомобил вече носеше името на новия SUV в названието си.
Нова решетка, нов капак, нови фарове
Серийният модел използва впечатляващите дневни LED светлини от студията. Предният капак изглежда по-широк и навлиза повече в предните калници. В предната част на електрическата версия окото привлича централно разположената вратичка към гнездото за зареждане, докато хибридният модел се отличава с малко по-големи отвори за въздух. Kia обявява за новото Niro коефициент на обтекаемост от 0,29.
Отстрани се забелязват малко по-дългите задни врати. Бъдещото Niro ще има по-къси надвеси и увеличено междуосие – в момента то е 2,70 метра. Визуално уникален белег е контрастно оцветената трета колона като при Audi R8, която също вече видяхме в студията Habaniro. Пластмасовите елементи по арките на колелата и в областта на праговете имат за цел да подчертаят SUV характера на новото Niro. При второто поколение оцветяването ще зависи от избраната линия на оборудване. Освен това корейците обещават многобройни опции за персонализиране.
Ниро расте във всички посоки
Докато линията на покрива завършва със спойлер с големи размери, новите задни светлини придават на SUV модела малко по-подобен на купе външен вид. Те се простират под формата на бумеранг от покривната част до под линията на раменете. Ако се вгледате внимателно, ще видите прилики с предишните поколения на Ford Focus. Впрочем в сравнение с предшественика си новата Kia Niro расте във всички посоки – особено на дължина (с 6,5 сантиметра до 4,42 метра). С няколко сантиметра се увеличават широчината (1,83 метра), височината (1,55 метра) и междуосието (2,72 метра).
Стандартен хибрид със 141 к.с.
Новият Niro е базиран на третото поколение на платформата K. Това позволява на Kia да оборудва компактния SUV както с чисто електрически, така и с хибридни задвижвания (със и без външно зареждане). Засега корейците съобщават само технически данни за хибридния самозареждащ се вариант. Както при досегашния модел, тук са комбинирани 1,6-литров бензинов двигател и електрически мотор, за да образуват хибридна система със 141 к.с. Мощността се предава към предните колела чрез шестстепенна трансмисия с два съединителя. Една от нейните особености е, че не разполага със задна предавка. Когато на Niro му се наложи да се движи назад, това се осъществява единствено посредством електромотора.
Автоматично преминаване в електрически режим
Като иновация следващото Niro предлага в своите хибридни версии "Greenzone Drive Mode": Въз основа на навигационни данни и в зависимост от нивото на зареждане на батерията автомобилите автоматично превключват в чисто електрически режим на движение веднага щом достигнат градски екологични зони и жилищни райони или минават близо до училища или болници. Водачите на новото Kia Niro могат да избират също между няколко нива на рекуперация.
PHEV и BEV варианти с увеличена мощност
Заради по-мощния си електродвигател – 62 кВт (84 к.с.) вместо 32 кВт (44 к.с.) – plug-in хибридът е малко по-мощен от обикновения хибрид. Системната му мощност е 155 кВт (183 к.с.) и той може да измине до 65 километра с чисто електрическа тяга. За да подобри икономичността, Kia използва разнообразни средства. PHEV версията разполага с 5,5-киловатчасов високоволтов нагревател със саморегулиращи се керамични елементи, които осигуряват непрекъснат поток от топъл въздух без необходимост от постоянно електрическо отопление.
По отношение на техническите данни чисто електрическата версия играе ролята на топмодела в новата Kia Niro. Електрическият двигател е с мощност 150 кВт (204 к.с.) и осигурява максимален въртящ момент от 255 нютонметра. Въпреки това Niro EV не е особено бърз с максималната си скорост от 167 км/ч; стойността за ускорение от нула до сто от 7,8 секунди също не е нещо особено. Темата за пестенето на енергия обаче е по-важна и тук автономният пробег наистина ви кара да наострите уши: според стандарта WLTP литиево-йонната полимерна батерия с капацитет 64,8 киловатчаса може да покрие до 463 километра. Бързото зареждане с постоянен ток е възможно чрез стандартната CCS връзка за 43 минути (от десет до 80 процента от капацитета на батерията). Освен това Niro EV може да доставя енергия и на външни устройства.
Визуални особености на електрическата версия
Електрическият вариант на Kia Niro се различава от хибридните братя и сестри с двуцветна затворена решетка и специфични стоманеносиви странични панели. Той също така разполага с рестилизирана долна решетка и модифицирани брони, както и отличителни за модела 17-цолови алуминиеви джанти. Портът за зареждане на модела EV е разположен в центъра на решетката. Допустимият прикачен товар на Kia NIro EV е 750 килограма; хибридните версии могат да закачет на теглича до 1300 килограма.
Ще се предлага от лятото на 2022 г
В Южна Корея новата Kia Niro ще се появи на пазара през януари. Стартът ѝ в Германия е планиран за средата на 2022 г. Kia все още не е съобщила цените. Сегашният модел в момента започва от 27 490 (хибрид), 34 190 (plug-in хибрид) или 38 290 евро (E-Niro).
Заключение
Когато моделът бъде пуснат на пазара през лятото на 2022 г., ще видим съвсем ново оформление, базирано на дизайна на студията Habaniro. Както и настоящият модел, Niro ще се предлага в бъдеще като хибрид и plug-in хибрид, както и като чисто електрически E-Niro. Няма да има обаче версия, задвижвана само от двигател с вътрешно горене.
Текст: Томас Харлоф, Холгер Витих
Снимки: Kia Corporation