Второто поколение на компактния SUV модел ще се появи на пазара през лятото
Kia актуализира Niro едва през 2020 г., а през лятото ще бъде пуснато на пазара вече второто поколение. Сега корейците разкриват допълнителни технически подробности за SUV модела, който вече е много по-модерен като дизайн.
Оформлението на второто поколение Niro е силно базирано на студията Habaniro, представена на автомобилното изложение в Ню Йорк през 2019 г. – в това няма нищо чудно, тъй като концептуалният автомобил вече носеше името на новия SUV в названието си.
Нова решетка, нов капак, нови фарове
Серийният модел използва впечатляващите дневни LED светлини от студията. Предният капак изглежда по-широк и навлиза повече в предните калници. В предната част на електрическата версия окото привлича централно разположената вратичка към гнездото за зареждане, докато хибридният модел се отличава с малко по-големи отвори за въздух. Kia обявява за новото Niro коефициент на обтекаемост от 0,29.
Отстрани се забелязват малко по-дългите задни врати. Бъдещото Niro ще има по-къси надвеси и увеличено междуосие – в момента то е 2,70 метра. Визуално уникален белег е контрастно оцветената трета колона като при Audi R8, която също вече видяхме в студията Habaniro. Пластмасовите елементи по арките на колелата и в областта на праговете имат за цел да подчертаят SUV характера на новото Niro. При второто поколение оцветяването ще зависи от избраната линия на оборудване. Освен това корейците обещават многобройни опции за персонализиране.
Niro расте във всички посоки
Докато линията на покрива завършва със спойлер с големи размери, новите задни светлини придават на SUV модела малко по-подобен на купе външен вид. Те се простират под формата на бумеранг от покривната част до под линията на раменете. Ако се вгледате внимателно, ще видите прилики с предишните поколения на Ford Focus. Впрочем в сравнение с предшественика си новата Kia Niro расте във всички посоки – особено на дължина (с 6,5 сантиметра до 4,42 метра). С няколко сантиметра се увеличават широчината (1,83 метра), височината (1,55 метра) и междуосието (2,72 метра).
Новият Niro е базиран на третото поколение на платформата K. Това позволява на Kia да оборудва компактния SUV както с чисто електрически, така и с хибридни задвижвания (със и без външно зареждане). Засега корейците съобщават само технически данни за хибридния самозареждащ се вариант. Както при досегашния модел, тук са комбинирани 1,6-литров бензинов двигател и електрически мотор, за да образуват хибридна система със 141 к.с. Мощността се предава към предните колела чрез шестстепенна трансмисия с два съединителя.
Автоматично преминаване в електрически режим
Като иновация следващото Niro предлага в своите хибридни версии "Greenzone Drive Mode": Въз основа на навигационни данни и в зависимост от нивото на зареждане на батерията автомобилите автоматично превключват в чисто електрически режим на движение веднага щом достигнат градски екологични зони и жилищни райони или минават близо до училища или болници. Водачите на новото Kia Niro могат да избират също между няколко нива на рекуперация. За по-спортните натури PHEV задвижването от Sorento евентуално може да бъде монтирано и в Niro. С помощта на 1,6-литров бензинов двигател, електрически мотор и батерия от 13,8 кВтч то осигурява 265 к.с.
Ще се предлага от лятото на 2022 г
В Южна Корея новата Kia Niro ще се появи на пазара през януари. Стартът ѝ в Германия е планиран за средата на 2022 г. Kia все още не е съобщила цените. Сегашният модел в момента започва от 27 490 (хибрид), 34 190 (plug-in хибрид) или 38 290 евро (E-Niro).
Заключение
Веднага след като моделът бъде пуснат на пазара през лятото на 2022 г., ще видим съвсем ново оформление, базирано на дизайна на студията Habaniro. Както и настоящият модел, Niro ще се предлага в бъдеще като хибрид и plug-in хибрид, както и като чисто електрически E-Niro. Въпреки това по отношение на технологията за задвижване не се е променило много – поне в случая с хибридната версия без опция за външно зареждане.
Текст: Томас Харлоф, Холгер Витих
Снимки: Kia Corporation