Смелият стил и повишаването на ефективността ще отличават кросоувъра от второ поколение
Kia подготвя драматично рестилизирана версия на второто поколение на популярния си кросоувър Niro за пускане на пазара през 2022 г., представящ силно дизайнерско влияние от необичайния концепт HabaNiro за 2019 г.
Определен за разкриване по-късно тази година, Mk2 Niro ще запази своите хибридни, plug-in хибридни и чисто електрически задвижващи агрегати, но ще бъде отделен от днешния модел със своя по-открит силует, вдъхновен от кросоувъра и преработен интериор.
Новият Niro ще пристигне скоро след електрическия флагман EV6 и кросоувъра Sportage като най-новият в поредицата смело проектирани модели, създаващи нов имидж за южнокорейската марка.
Докато EV6 използва новата електрическа архитектура EGMP с капацитет 800V и функционалност за зареждане на автомобила при натоварване, електрическият вариант на Niro ще има актуализирана версия на хардуера на настоящия автомобил. Най-новата платформа е запазена за превозни средства в новото семейство на Kia само с електрически автомобили с обозначение EV.
Това означава, че конкурентът на Peugeot e-2008 ще бъде технически подобен на настоящия автомобил, който се предлага или с батерия от 39 кВтч или с блок с 64 кВтч, като осигурява максимален пробег от 450 км според цикъла WLTP. Подобренията за повишаване на ефективността за втората итерация вероятно ще преминат този официален обхват над 450 км, като съответстват на наскоро актуализирания Hyundai Kona Electric. Концептът4x4 HabaNiro намекна за потенциала за задвижване на задната ос, поне при топ варианти, но е важно да се отбележи, че той се позицинира на върха на EV автомобилите.
Давайки актуализация на позицията на Kia в Обединеното кралство наскоро, управляващият директор Пол Филпот разкри, че по-късата версия на сегашния e-Niro, която предлага 180 мили на зареждане и намалява мощността от 201 к.с. до 132 к.с., представлява по -малко от 5% от продажбите на модела тук. Това предполага, че оцеляването му в новото поколение не е сигурно, особено сега, когато има вариант на автомобила с по-голяма батерия, който отговаря на правителствената ревизирана безвъзмездна помощ за автомобил.
Влиянието на концепта HabaNiro върху готовия за производство потомък е очевидно има елементи като капак на мида, по-наклонена C-колона и стърчащ ръб през багажника. Камуфлажът скрива основните детайли на наскоро забелязан прототип, но изглежда, че Niro ще приеме и вертикални задни светлинни клъстери във формата на бумеранг, подобни на тези на по-малкия кросоувър Bayon от марката Hyundai.
Също толкова големи промени са направени вътре, където бутоните и превключвателите придават по-чист вид на централната конзола, а климатичните устройства изглежда са заменени от чувствителен на допир плъзгащ се панел. Както при EV6, централният информационно-развлекателен екран и цифровото арматурно табло заемат свободно стоящ панел, докато същият минималистичен волан, с една централна спица, е на мястото си.