Зад волана на Kia Niro, който обединява в себе си няколко актуални пазарни тенденции
Kia Niro е от онези автомобили, които се появяват във възможно най-подходящия момент и чийто успех изглежда предизвестен. Във време, когато кросоувърите са най-бързо разрастващата се автомобилна порода, а алтернативните задвижвания стават все по-актуална тема, да предложиш на клиентите си модел като Niro е нещо като да продаваш топли закуски сутрин на оживено място - вероятността да не пожънеш пазарен успех клони към нула.
Обещаваща концепция
Защото Niro е един кросоувър, който чисто и просто изглежда точно такъв, каквото мнозинството от публиката би си го пожелала в този момент. С приятно внушителен, но не груб дизайн, с изразени мускули при оформлението на каросерията, но без да бъде претруфен. При това с модерно хибридно задвижване, чието присъствие не се натрапва излишно - всъщност, ако не беше промененото инструментално табло, Niro трудно би могъл да бъде разпознат като хибрид, който дели както платформата си, така и задвижването с Hyundai Ioniq.
Бензиновият мотор отдава мощността си на предните колела посредством трансмисия с два съединителя, в чийто корпус е интегриран 32-киловатов електромотор. Познатото от събрата по концерн представяне на пътя е налице и тук - Niro предлага напълно естествено усещане при шофиране, всичко се случва приятно плавно, няма и помен от характерното за планетарните и CVT трансмисии усещане за синтетичност при ускорение, придружено с неприятно увеличаване на шума, преминаващо във виене, динамиката е повече от задоволителна, а разходът - учудващо нисък, при това във всякакви условия, а не само при градско шофиране.
Пъргав и икономичен
265 Нм са на на разположение още при 1000 оборота в минута, системната мощност се равнява на 141 к.с. В зависимост от начина, по който боравите с педала на газта, 1,5-тонният автомобил може да се придвижда само с помощта на електрическа енергия дори при магистрална скорост от 130 км/ч. Тъй като моделът все още не се предлага в изпълнение Plug-in, да се очаква потенциал за изминаване на много километри само на ток все още е неоправдано, но е факт, че при по-сдържано каране, както и във всеки възможен момент при движение с непълно натоварване или по надолнище, електродвигателят поема нещата изцяло в свои ръце и значително допринася за ниския разход на гориво, който с включен климатик и при смесен цикъл на шофиране е някъде между 5 и 6,5 литра на сто километра, а при малко повече старание лесно слиза и под пет на сто в града.
Иначе място в интериора има в изобилие, а комфортът на седалките е отличен. Багажникът е радващо голям въпреки наличието на изискващата място литиево-йонна батерия, при това е и доста функционален от гледна точка на налични възможности за трансформация. Ергономията съвсем не изисква дълго време за привикване, качеството на изработката е солидно, а оборудването е почти разточително за класа. Ходовата част е с по-скоро твърди настройки - ефект, който се подсилва при наличието на опционалните 18-цолови колела.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
+ Хармонично във всяко отношение задвижване
+ Нисък разход на гориво, включително при дълги магистрални преходи
+ Ниско ниво на аеродинамичните шумове
+ Отлични спирачки
+ Сигурно пътно поведение
+ Богато серийно оборудване
+ Седем години гаранция
- Донякъде твърда возия с опционалните 18-цолови колела
- Кормилната уредба би могла да работи с една идея по-прецизно
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ахим Хартман