Kia представи официално Optima на автомобилния салон в Ню Йорк, който продължава до 11 март. Това е американската версия на модела, като тя не се различава по нищо от европейския Magentis.
Четириместният седан е базиран на изцяло нова платформа с предно предаване, окачване тип McPherson отпред и многозвенно отзад. Той е по-дълъг (4844 мм), по-широк (1829 мм), но и по-нисък от настоящия модел (информация има единствено за клиренса от 134 мм). По-дългото междуосие (2794 мм) гарантира не само по-добра возия, но и повече пространство за пътниците в салона. От Kia обещават багажното отделение също да нарасне значително.
Kia Optima/Magentis ще предлага три разновидности на силовия тракт, включително и хибридна система. Базов е атмосферният 2,4-литров GDI, който генерира 200 к.с, а следващата стъпка е поверена на двулитровия GDI с принудително пълнене (274 к.с.). През 2011 г. на пазара ще се появи и хибридната версия на Optima, която ще използва 2,4-литровия GDI.
Нивата на оборудване също са три - LX, EX и SX, като единствено базовото може да се поръча с шестстепенна механична скоростна кутия. Останалите са оборудвани с шестстепенната автоматична Sportmatic. Отличителните белези на върховия SX са 18-цоловите колела с гуми P225/45R18, ксеноновите светлини, LED стоповете, раздутите прагове, спойлерът на задния капак и решените в червено спирачни апарати.
Продажбите на Optima в Америка ще започнат тази есен, докато в Европа Magentis ще се предлага от следващата пролет.
Краси Димитров
Страшна машина изглежда супер леко ми се струва,че са купирали Мондео ,но въпреки това количката е върха.
BAT_J
От КИА избиха рибата с този нов дизайн...един от най-сполучливите корейски седани- поне по отношение на дизайна трябва да се признае че е впечатляващ