Всъщност новият автомобил върви след осмото поколение на седана Hyundai Sonata
Четвъртото поколение на модела Kia Optima се появи преди четири години, а обновяването на фамилията (включително комбито) се състоя в началото на 2018 г. Корейците обаче вече са подготвили следващото поколение и дори показват първите тийзъри. На тях е нарисуван автомобилът за местния пазар, който се продава там като K5. Ясно е, че европейският Optima ще бъде същата.
По примера на седана Kia K7 / Cadenza, обновен през лятото, в K5 вече има задна оптика по цялата широчина на каросерията, подчертана с хромирана лента. А хромирана полоса на задната колона е закръглена и преминава в канта на задното стъкло. На предните врати можем да видим триъгълен прозорец, какъвто нямаше в предишното поколение.
Фаровете на новия модел, пробиващи радиаторната решетка, получават светлини във формата на буквата Z, като в събрата К7. Обърнете внимание на изразителния релеф отстрани и монтирането на огледалата, придвижвайки се от ъгъла на стъклото към вратата.
Всъщност новият автомобил K5 / Optima върви след осмото поколение на седана Hyundai Sonata със същата платформа, който се появи през март 2019 г. Optima винаги е бил тясно свързан с актуалната по онова време Sonata, но излизал със закъснение. Ако „петият“ Optima бъде показан преди края на тази година, тогава тази разлика във времето ще бъде сведена до минимум. Фокусирайки се върху Sonata, лесно е да се предвиди увеличаване на междуосието на Optima от 2805 мм до 2840, а дължината - от 4850 мм до 4892-4897.
Някои от двигателите, които са монтирани в седана K5 / Optima, би трябвало да останат от предишното поколение, защото наскоро се появиха промени, като бензиновия агрегат 1,6 T-GDI (180 к.с., 265 Нм) и дизеловия двигател 1,6 CRDi (136 к.с., 320 Нм. Очакваните двулитрови двигатели са Smart Stream G 2,0 CVVL (160 к.с., 196 Нм) и 2,0 T-GDI (238 к.с., 353 Нм). Рано е да се говори за съдбата на агрегата 2,4 GDI (188 к.с., 241 Нм).
Въпреки че имаме само дизайнерска скица пред себе си, вече можем да видим: интериорът на следващото поколение ясно е узрял и става по-чист - броят на бутоните е намалял, предавателният лост се е свил до въртяща се шайба, а централният екран е нараснал значително на големина.
Можем да предвидим преструктурирането на хибридната версия на Optima по примера на последното поколение на седана Hyundai Sonata Hybrid със 195 к.с.. Тя трябва да получи двулитров атмосферен двигател, електромотор, автоматична шестстепенна трансмисия с новата система за бърза и плавна смяна на предавките Active Shift Control. В последното поколение хибридът Optima съществува и като обикновен хибрид, и зареждащ се от мрежата с разлика в капацитета на задвижващата батерия. Компанията няма причина този път да не направи същото.