Компанията показа четвъртото поколение на модела, чийто официален дебют ще бъде в Женева
Южнокорейската компания Kia публикува първите официални снимки на четвъртото поколение на кросоувъра Sorento. Публичната премиера на автомобила ще се състои в началото на март като част от изложението в Женева.
Кросоувърът получава маркова решетка тип Tiger Smile в последната си интерпретация в стила на по-малкия модел Seltos, която визуално се комбинира с LED фарове с три секции. Капакът на двигателя става значително по-дълъг от третото поколение на Sorento, тъй като предната колона вече е на 30 мм зад предната ос.
Появяват се задни вертикални двойни светлини, както и голям надпис Sorento в долната част на задната врата. Като цяло външният вид на автомобила е изпълнен в съответствие с новото дизайнерско направление на Kia, което се използва при т създаването на други нови SUV модели на марката: Seltos, Soul и Telluride.
Четвъртото поколение на Kia Sorento е първият модел на компанията, построен върху на напълно нова платформа. Както отбелязват в Kia, благодарение на това шаси кросоувърът ще се окаже много по-просторен и практичен не само в сравнение с моделите от своя клас, но и с по-габаритни автомобили.
Що се отнася до интериора, Kia Sorento предоставя напълно цифрово 12,3-инчово табло, комбинирано с чувствителен на допир мултимедиен контролен блок с 10.25-инчов екран. Традиционният предавателн лост е сменен с кръгъл селектор - шайба. Автомобилът ще се предлага с прожекционен дисплей, безжична станция за зареждане на смартфона, както и със система от „интелигентни“ LED осветителни тела.
Компанията нарича новия Sorento „най-високотехнологичния автомобил Kia в историята си“. Списъкът с електронни асистенти ще включва адаптивен круиз контрол с възможност за пълно спиране и автоматично стартиране на движение, активна система за следване на лентата за движение, както и функция за подпомагате при напускане на паркинга на заден ход.
Според неофициални данни двигателната гама ще включва 2,5-литров атмосферен агрегат и четирицилиндрови турбо мотори с работен обем 2,0 и 2,5 литра. Сред дизелите: 2,0- и 2,2-литрови агрегати. Моторите ще работят заедно с шестстепенна ръчна скоростна кутия или с осемстепенна автоматична трансмисия.
Предполага се, че шестцилиндровият 3,8-литров бензинов двигател с мощност 295 к.с. и 355 Нм, с който преди това получи коросувърът Telluride, ще стане топ двигател. И накрая, моделът ще получи за първи път модификация с хибридно задвижване, която се очаква да бъде създадена на базата на двулитров бензинов агрегат.
Кросоувърът ще се появи на европейския пазар с наближаването на края на на тази година. Преките конкуренти на новия модел ще бъдат Skoda Kodiaq, Nissan Murano, Mazda CX-9 и Toyota Highlander.