Ултра бързото 800-волтово зареждане позволява дозареждане от 10% до 80% само за 18 мин
По време на специално онлайн събитие Kia напълно разсекрети новия електрически автомобил, наречен EV6. Автомобилът ще бъде произвеждан в завод в Южна Корея. На местния пазар продажбите на кросоувъра ще стартират това лято. Автомобилът ще стигне до Европа следващата есен.
EV6 е построен върху електрическата модулна платформа E-GMP, която се използва и от наскоро представения Hyundai Ioniq 5. Базовият кросоувър е оборудван с батерия с капацитет 58 кВтч . Тази версия на автомобила може да бъде има един електрически мотор със170 к.с.. Предлага се и модификацияс два мотора. Мощността на този кросоувър е 235 к.с. Автономният пробег на такива модификациа на EV6 е съответно 400 и 380 км.
Също така на клиентите се предлага нов модел с батерия със 77,4 кВтч. При тази модификация мощността на кросоувъра с един електродвигател е 228 к.с., а версията със задвижване на всички колела е 325 к.с. Автономният пробег на този EV6 е съответно 510 и 490 км. И накрая, автомобилът може да бъде закупен в топ версия GT. Мощността на електрическата инсталация в тази модификация е 585 к.с. Ускоряването до 100 км/ч при спортния кросоувър отнема 3,5 сек. Автономният пробег е 400 км.
Ако нивото на зареждане на батерията е повече от 35%, EV6 може да тегли ремаркета с тегло до 1600 кг.
Усъвършенстваните системи за асистиране са на разположение на водача. Сред тях е асистентът за движение на магистрала от второ ниво, който помага да се поддържа зададената скорост и разстоянието от автомобила отпред при шофиране по магистралата. Също така автомобилът е оборудван с автономна система за паркиране и функция за поддържане на лентата.
Kia EV6 е изпълнен в съответствие с новата дизайнерска философия на марката - Opposites United. Кросоувърът получава релефен капак, тънки ивици на дневните светлини и прибиращи се дръжки на вратите. В салона на автомобила има цифрово арматурно табло, голям сензорен дисплей на мултимедийната система и прожекционен екран. Броят на аналоговите бутони и физически превключватели в новия модел е сведен до минимум.
Също така в интериора на електрическия автомобил са инсталирани седалки, които са с много тънка и лека конструкция, а рециклираната пластмаса се използва при производството на тяхната рамка и тапицерия. Обемът на багажното отделение е 520 литра. При сгънати задни седалки този показател нараства до 1300 литра.