До края на 2025 г. компанията ще инвестира в моделната гама 25 млрд. долара
Стратегията за лидерска позиция на Kia Motors е наречена Plan S. Акцентите от нея бяха обявени от Хан Ву Пак, изпълнителен директор. До края на 2025 г. компанията ще инвестира в разработването и актуализацията на моделната гама 25 млрд. долара . До този момент марката ще има 11 електрически автомобила в портфолиото си. Те трябва да се продават по 500 хил. бройки годишно и да заемат 6,6% от световния пазар на електрически автомобили (без Китай, тогава делът не би бил толкова впечатляващ). В същото време чистите електрически или хибридни автомобили ще представляват една четвърт от продажбите на KIA.
Съдейки по таблицата зад шефа на KIA Хан У Пак, електрическите автомобили на марката сега заемат едва 2% от световния пазар модели, от което компанията очевидно не е доволна.
В момента нишата на електрическите автомобили на световните пазари за марката KIA е заета от кросоувърите e-Soul (автономен пробег 452 км) и e-Niro (до 455 км), докато в Китай се предлага местна електрическа гама: кросоувъра KX3 EV и седана 300 E (и двата модела имат автономен пробег от 300 км без дозареждане). Новата вълна от електрически модели започва с неназован кросоувър, който корейците ще покажат през 2021 г. Той ще бъде създаден върху уникална платформа и проектиран само като електрически автомобил и нищо друго. Автономният пробег с едно зареждане ще надвишава 500 км, а времето за зареждане на батерията от високоскоростна зарядна система ще бъде 20 минути.
Компанията не идентифицира други модели с нулеви отработени газове, замислени като част от стратегията, въпреки че по-рано се появи информация за възможното добавяне на чисто електрическа промяна в гамата на Seed. KIA също така планира да разработи лекотоварни електричиски автомобили (микробуси за доставка, автобуси) на базата на заимствана та платформа скейтборд платформа от британската компания Arrival, с която конгломератът Hyundai Motor и Kia Motors сключиха споразумение за партньорство и инвестиции само преди няколко дни.
Последният експеримент с електрически автомобили на Kia Motors е концептът Futuron, показан през ноември 2019 г. Няма да има директно повтаряне на формите му в серийния автомобил, но може да се очакват някои прилики в страничните части, светлините и мигачите.
Моделите с класическо задвижване няма да бъдат забравени и на тях трябва да се обърне специално внимание на развиващите се пазари, където производството ще бъде разширено в пълен цикъл и ще бъде предложена гама, като се вземат предвид местните предпочитания. По-конкретно, става дума за продължаването на производството на обновения кросоувър Sportage за различни пазари и предстоящата поява на новия Sorento. Делът на кросоувърите в глобалните продажби на марката (отново без Китай) трябва да нарасне от 50 на 60% до 2022 г. И до същата година KIA ще разработи своята платформа за автопилот от ниво 4 и 5 като част от смесено предприятие с Aptiv. Търговската реализация на платформата ще започне през 2024 г. след фазата на тестване през 2023 г.