Пълноразмерният SUV ще бъде най-големият електрически модел на марката
Корейците загатнаха появата на модела още по време на изложението в Лос Анджелис 2021. Основният изглед на автомобила ще остане близък до концепта според видимите елементи на силно маскирания тестов прототип. Дизайнът е ъгловат, с къси надвеси, стръмна предна част и почти хоризонтален преден капак. Горната линия на покрива е хоризонтална и се спуска много леко към задната част, където прелива остро в багажника. Долната линия на прозореца също остава почти хоризонтална. Страничният изглед все още показва ъгловите арки на колелата с допълнителна пластмасова подсилка. Експресивните триъгълни стопове също могат да се видят. Има и класически външни огледала вместо филигранния държач за камера на концептуалния автомобил.
Въздушните процепи в предния капак, както и дизайнът без дръжки на вратите, ще се изгубят при серийното производство. Поради камуфлажа отпред се виждат само изправени светещи ивици. Под въпрос е как ще се получи окончателният дизайн на фаровете - дизайнерите на Hyundai със сигурност са се вдъхновили от концептуалния модел, при който има тесни S-образни светлини. Отзад се забелязват и тесни светлинни елементи. Те частично стърчат в задната врата и я ограждат отгоре и отдолу. Kia EV9 е базирана на електрическата глобална модулна платформа (E-GMP). Всъдеходът Kia обаче не е сам в семейството на Hyundai. Също както при Kia EV6, групата ще пусне модели от Hyundai и Genesis на същата електрическа платформа. Само няколко дни след EV9 концепцията Ioniq 7 на Hyundai отбеляза своята премиера. И двата модела са насочени към конкуренти като Tesla Model X или Mercedes EQS SUV.
В допълнение към опцията за получаване на актуализации по въздуха (Over-The-Air Updates) са възможни и „функции с абонамент“, т.е. платени услуги. Моделът ще бъде и първата Kia, оборудвана с функцията за автономно шофиране Auto Mode. Има и първоначална оценка на цената. Според главния оперативен директор на Kia America Стивън Сентър цената на EV9 би била с около 15 000 долара по-висока от тази на Telluride с конвенционално задвижване. С оглед на началната цена от $39 090 за бензиновия модел, EV9 ще струва съответно около $54 000, или около 104 000 лв. преди допълнителното оборудване.
Kia EV9 ще бъде топ SUV в гамата електрически модели на марката
Водачът и пътникът отпред влизат в изключително уютния, светъл и триредов интериор през врати, които се отварят в противоположни посоки. Няма я досадната B-колона. Отпред широка, централна конзола разделя двамата пътници. Етажираното арматурно табло разполага с голям 27-инчов широк екран, който поема контролните уреди и дисплеите на инфо-развлекателната система. Водачът държи тънък, почти правоъгълен, едноспицов волан, който се сгъва напълно, за да разшири вътрешното пространство. Рециклираните материали и веганската кожа имат за цел да подчертаят високите стандарти за устойчивост.
Този интериор включва три режима на употреба. „Активен режим“ представлява традиционно шофиране, а другите две възможности са предназначени за фази, в които колата е неподвижна. В режим "Пауза" интериорът се превръща в салон, в който пътниците са разположени един срещу друг. Вторият ред седалки се превръща в маса. В режим "Enjoy" вратата на багажника се отваря и третият ред седалки се завърта навън. Това позволява на пътниците да прекарат почивката си в превозното средство и в същото време да бъдат защитени при излизане сред природата. EV9 Concept е с дължина 4930 мм, широчина 2055 мм и височина 1790 мм и с междуосие от 3100 мм. Серийната версия EV9 следва да запази тези размери. Същото важи и за основното оформление на каросерията. Въпреки размерите си EV9 ще ускорява до 100 км/ч за пет секунди при базовата версия.
Ето и някои важни характеристики на електрическия гигант
Спортно усещане: по-малко от 3,5 сек. от 0 – 100 км/ч
Максимална скорост: 260 км/ч
Максимална мощност: 600 к.с.
Автономен пробег на базовия модел: 500 км (WLTP)
Време за зареждане: 18 минути за 80 процента заряд; 5 минути за 100 километра
Технология на зареждане: 800 волта, също и зареждане на 400-волтови станции без адаптер
Двупосочно зареждане: Vehicle-2-Load с 3,5 кВт
Задно задвижване, задвижване на всички колела с два двигателя
IDA интегриран задвижващ мост
Заден мост с петраменно окачване