Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Kia Sorento: Нови висини

14.12.2020 11:04

Това несъмнено е най-добрата Kia, стъпвала официално на европейския пазар

Има случаи, в които обещанията на маркетинговите специалисти са нещо повече от добре звучащи обещания. Именно такъв е случаят с наследника на добре познатия пълноразмерен SUV на Kia – Sorento. Според твърденията на корейския производител, това е „най-технологичният автомобил на марката досега”. Реалността е дори още по-впечатляваща, защото това е вероятно най-добрата Kia до момента изобщо, или поне със сигурност най-добре изпипания модел на компанията, достигал до пазарите на Стария континент.

Да започнем с външното оформление. За разлика от прекия си предшественик, сега Sorento се откроява сред масата с изключително ярка индивидуалност. Внушителните размери на каросерията се подчертават допълнително от изразителните ръбове и характерното оформление на радиаторната решетка и светлините – на фона на голяма част от конкурентите, които правят (най-често доста неуспешни) опити да накарат огромните си SUV модели да изглеждат „спортно” и „динамично”, Sorento има внушителна, почти монументална осанка. Ако трябва да бъда напълно откровен, на мен лично идеята един двутонен модел с височина на 1,70 метра да се оприличава по някакъв начин на купе, винаги ми е била малко или много непонятна. Големият всъдеход си остава голям всъдеход, а Sorento напълно разулно предпочита да се гордее със своя характер и да го изважда на показ, вместо да се маскира на нещо, което не е.

Не по-малко радващо е да се отбележи, че макар почти да не е увеличил външните си габарити, моделът е станал осезаемо по-просторен отвътре: например мястото за краката на пътниците на втория ред е пораснало с цели девет сантиметра. Без да сме правили точни измервания на интериора, можем да потвърдим, че на широките и ергономично тапицирани седалки човек се чувства като в модел от висшия клас, без значение дали се намира на предния или задния ред. Багажникът също е огромен – 608 литра при петместна конфигурация на салона и близо 2000 литра при сгънати задни седалки. Налични са и две допълнителни, изцяло потъващи в пода места в най-задната част на автомобила.
Моделът е базиран на новата платформа на концерна N3, която е позволила удължаване на междуосното разстояние с 35 милиметра и значително по-пълноценно оползотворяване на вътрешния обем. Освен че осигурява значително повече място, новият модел показва труден за описване само с няколко думи напредък по отношение на усещането за качество. Материалите, изработката, самата атмосфера сега са коренно различни – отвътре Sorento се е пренесъл в напълно ново за марката измерение, доближавайки се до модели от ранга на Volkswagen Touareg. Декоративните елементи от истински метал със сложно оформена повърхност, прецизните шевове на меките кожени тапицерии, дори само начинът, по който работят бутоните и превключвателите – Kia са положили неимоверни усилия, за да направят своя модел конкурентен на представителите на високия клас. Дигиталният комбиниран прибор зад волана е с диаметър над 31 сантиметра, а екранът на инфо-развлекателната система е с увеличен от 20 на 26 сантиметра диаметър.

Независимо от разточителното във всяко възможно направление оборудване, управлението на функциите е лесно и интуитивно – в голяма степен благодарение на факта, че от Kia продължават да удържат на повсеместната тенденция за самоцелна дигитализация в ергономичната концепция и са запазили класическите командни елементи там, където те са действително по-удобни, отколкото една модерна, но отклоняваща вниманието модерна концепция. С което в никакъв случай не бива да оставате с впечатление, че Sorento няма какво да предложи на технократски настроената аудитория – напротив! Мултимедийните възможности и екипировката за свързаност включват практически всичко, което към момента може да се срещне в този сегмент от пазара, същото важи и за асистиращите системи за водача. Една от новостите в тази насока е брилянтно изпълненият Head-up дисплей, който прожектира важни за шофирането данни директно върху челното стъкло. Истинската изненада обаче е така нареченият “Blind-Spot View Monitor“, или накратко BVM – благодарение на тази технология, разширяваща функционалността на класическия асистент за мъртвата зона, картината от камерите в огледалата се появява на мястото на скоростомера или оборотомера, в зависимост от това дали е активиран левия или съответно десния мигач. Отначало изглежда малко особено, но се оказва наистина много полезно във всекидневието, особено в условия на натоварен градски трафик, тъй като дава отлична възможност за точна преценка на широчината на автомобила при преминаване през по-тесни пространства. Вероятно е излишно да отбелязвам, че когато един автомобил е широк 1,90 метра (без в тази стойност да влизат огромните му огледала за обратно виждане), голяма част от пътищата попадат в графата „тесни”.

Избор между дизелово и хибридно задвижване

За първото ни пробно шофиране се срещнахме с версията самозаряден хибрид със системна мощност 230 к.с., която съчетава наистина разумен разход на градско с рафинирани маниери на работа. Водачът може да избира между различни режими на работа на задвижването, сред които лично на мен най-много ми допадна варианта Smart, който като че ли най-успешно съчетава ефективност и удоволствие от шофирането. При по-неблагоприятни условия или пък в пресечен терен има и доста сериозен брой допълнителни възможности за оптимизиране на поведението на автомобила. Като алтернатива се предлага 2,2-литров дизел с 202 к.с. и солиден въртящ момент от 440 Нм (скоро ще ви срещнем и с този вариант), а догодина се очаква и Plug-in хибрид с 265 конски сили.

Пътното поведение е типично за SUV от тази категория – комфортът на возене е отличен и почти не зависи от състоянието на пътната настилка, а управляемостта е значително подобрена спрямо предшественика, макар да е лишена от особени спортни амбиции.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Наред с внушителното излъчване на своята масивна осанка, четвъртото поколение на Sorento може да се похвали с просторен, функционален и забележително качествено изработен интериор, с модерна гама от задвижвания, както и с респектиращи като количество и ефективност асистиращи системи. Цената определено не е ниска, но срещу нея клиентът получава един наистина впечатляващ премиум продукт.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus